تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت دلار و حامل‌های انرژی
تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت دلار و حامل‌های انرژی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توانیم دولت را مهار کنیم که قیمت دلار و حامل‌های انرژی را افزایش ندهد. با این کار بازار ثبات خواهد داشت.

حجت‌الاسلام روان‌بخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، درباره برنامه و طرز کار نمایندگان مجلس برای افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم، اظهار داشت: می‌توانیم دولت را مهار کنیم که قیمت دلار و حامل‌های انرژی را افزایش ندهد، با این کار بازار ثبات خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های ما این است که وزیر اقتصاد نگاهش تک نرخی کردن دلار است، تصریح کرد: وی نگاهش بر این است که دو نرخی بودن دلار آسیب می‌زند که ما هم قبول داریم اما همیشه‌نگاهش این است که نرخ‌های پایین را حذف می‌کنند و نرخ بالا را مبنا قرار می‌دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مثلا الان دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و ۴۷ هزار تومانی داریم که حذف می‌شود و دلار قیمت بالاتر مبنا قرار می‌گیرد.

روانبخش گفت: وقتی این دلار را مبنا قرار دادیم تبدیل به دلار رسمی‌کشور می‌شود و قیمت دلار آزاد تا ۸۰_۹۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه حذف دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی‌بر روی سفره‌های مردم تأثیرات بسیار زیادی دارد، عنوان کرد: مورد دیگر سوخت و حامل‌های انرژی است که اگر فکر اساسی برایش نکنیم ضربه بزرگی به ما وارد می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید با تدبیر و برنامه پیش برویم و به صورت ناگهانی نگوییم‌ حذف شود که عواقب زیادی به دنبال دارد.

روان‌بخش با اشاره به حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در دولت قبلی، تصریح کرد: این اقدام باعث یک جهش و رشد ناگهانی در قیمت‌ها شد که بر روی کالاهایی مانند گوشت، مرغ و بسیاری از اقلام ضروری مردم تأثیر گذاشت.

وی افزود: در مجلس تلاش می‌کنیم که با دولت بر روی نظارت بر قیمت‌ها اقدامات جدی داشته باشیم تا شاهد افزایش بی رویه قیمت کالاها نباشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/