قم غرق در شادی و سرور میلاد پیامبر رحمت(ص) و امام صادق(ع)
قم غرق در شادی و سرور میلاد پیامبر رحمت(ص) و امام صادق(ع)

شهر مقدس قم در سالروز میلاد فرخنده پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ص) غرق در جشن و شادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، همزمان با سال روز میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) شهر مقدس قم هم‌زمان با سایر شهرهای کشور غرق در شادی و سرور است.

زائران و مجاوران بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) از جای‌جای ایران اسلامی خود را به بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) رسانده‌اند تا در این جشن و سرور خود را سهیم بدانند.

شهر آذین‌بندی و چراغانی شده و همه جای شهر را ریسه بسته‌اند، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با پخش گل و شیرینی خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز به‌طور با شکوهی آذین‌بندی شده و هزاران نفر از عاشقان بانوی آب و آینه خود را به این مکان مقدس رسانده‌اند تا کنار این مضجع و حرم شریف این روز عظیم را جشن بگیرند.

در این مراسم عاشقان و شیفتگان مکتب اهل‌بیت(ع) و زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) حضور داشتند و مداحان اهل بیت(ع) در مدح پیامبر(ص) و امام صادق(ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند.

آیین‌‌های جشن در مسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها، بقاع متبرک امامزادگان(ع) و مسجد مقدس جمکران در سراسر استان قم برگزار شده است و سخنرانان به بیان جایگاه رسول گرامی اسلام و ششمین اختر تابناک امامت پرداختند.

مراسم جشن ۱۷ ربیع‌الاول و سالروز ولادت پیامبر مهربانی‌ها حضرت رسول‌اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) با حضور محبین اهل‌بیت(ع) در دفتر مقام‌معظم‌رهبری و مراجع‌تقلید برگزار شد.

همچنین مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب ایرانی و خارجی حوزه علمیه قم امروز همزمان با سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ص) در دفاتر مراجع عظام تقلید شیعیان از جمله آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و جوادی آملی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/