وجود هفت زورخانه در شهر قم/ حمایت شهرداری قم از فوتسال، کشتی و ورزش باستانی
وجود هفت زورخانه در شهر قم/ حمایت شهرداری قم از فوتسال، کشتی و ورزش باستانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم به وجود هفت زورخانه در شهر قم اشاره و گفت: یک زورخانه دیگر در بوستان خضر به همت شهرداری قم ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، ابراهیم سانی‌خانی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که به ریاست آیت الله سعیدی و با حضور شهردار قم، استاندار، مدیران کل آموزش‌وپرورش، اوقاف، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد قم، سازمان تبلیغات، اطلاعات، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس شورای شهر، بنیاد شهید و دیگر ادارات استان قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: از قم ورزشکاران بسیار خوبی در المپیک و پارالمپیک شرکت کردند و افتخار آفرینی نیز داشتند، همچنین رهبر انقلاب اسلامی نیز نکات مهمی در جمع ورزشکاران بیان کردند که یکی از این موارد استعدادیابی است.

وی افزود: استان قم در سال گذشته رتبه ۱۴ کشور در حوزه استعدادیابی را کسب کرد که در سال جاری به لطف خداوند این رتبه به زیر ۱۰ خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تاکید بر اینکه استاندار محترم و شهردار محترم اهتمام ویژه‌ای نسبت به کشتی دارند، گفت: در همین خصوص شهرداری یکی از سالن‌های خود را به صورت اختصاصی در اختیار کشتی قم قرار داده است.

سانی خانی ادامه داد: رشته فوتسال در قم محبوبیت دارد و بیش از ۱۳ هزار نفر جامعه فوتسال قم را تشکیل می‌دهند.

شهردار محترم شهر قم و سایر مسئولان که در این خصوص بسیار یاری کردند تا اداره‌کل بتواند تنها تیم لیگ برتری فوتسال قم را حفظ کند.

وی اذعان داشت: شهر قم هفت زورخانه دارد که شش زورخانه در دبیرستان‌های آموزش و پرورش ایجاد شد که با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان انجام گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه قم یک نایب قهرمانی و یک سومی کشور را در این رشته دارد خاطرنشان کرد: در حوزه بین‌المللی نیز یک مربی بسیار خوب در قم حضور دارد.

سانی خانی با تاکید بر اینکه قدمت این ورزش ۹۰ سال است، تصریح کرد: شهردار محترم قم ارادت ویژه‌ای به ورزش زورخانه‌ای دارند و در بازدیدی که از بوستان خضر نبی و مزار شهدای گمنام صورت گرفت تاکید کردند که یک ذکر خانه و زورخانه در این بوستان با توجه به فرهنگ ورزشی ایجاد شود.