پیکر حجت الاسلام رسولی محلاتی در قم تشییع و به خاک سپرده می شود
پیکر حجت الاسلام رسولی محلاتی در قم تشییع و به خاک سپرده می شود

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر حجت الاسلام و المسلمین  سید هاشم رسولی محلاتی روز یکشنبه با حضور مراجع و علما در قم تشییع می شود. مراسم تشییع  ساعت ۱۴/۳۰  از مسجد امام حسن (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر حجت الاسلام و المسلمین  سید هاشم رسولی محلاتی روز یکشنبه با حضور مراجع و علما در قم تشییع می شود.

مراسم تشییع  ساعت ۱۴/۳۰  از مسجد امام حسن (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود و پیکر این عالم ربانی در جوار آن بارگاه ملکوتی به خاک سپرده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رسولی محلاتی به دلیل شدت بیماری شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه جاری در تهران دعوت حق را لبیک گفت.

حجت‌الاسلام رشاد: صداقت و عنوان‌گریزی، از صفات برجسته مرحوم رسولی محلاتی بودروایت مرحوم رسولی محلاتی از ارادت امام‌خمینی (ره) به مجلس عزای حضرت زهرا (س)آیت‌الله مکارم شیرازی: حجت‌الاسلام محلاتی دانشمندی اهل‌ قلم بود

مرحوم رسولی محلاتی در سال ۱۳۰۹ در شهرستان‌ محلات استان مرکزی‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود و از شاگردان‌ برجسته‌ امام خمینی (ره) و آیت‌الله‌ شیخ‌ عبدالکریم‌ حائری‌ یزدی‌ بود و در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری داشت.

وی عضو بیت امام راحل (ره) و دفتر مقام معظم رهبری و مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری و سال‌ها نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود و در دانشگاه‌ امام صادق (ع) و دانشکده الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تاریخ اسلام را برعهده داشت.

رسولی محلاتی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بود و نمایندگی مردم استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری برعهده داشت.

از این پژوهشگر و نویسنده آثاری همچون تاریخ اسلام، کیفر گناه و آثار و عواقب خطرناک آن، قصص قرآن یا تاریخ انبیا، درس‌هایی از تاریخ تحلیلی اسلام، راهنمای بهشت یا بهشتیان از دیدگاه قرآن و حدیث، جنبه‌های اخلاقی و سیره عملی امام رضا (ع) و شرح تالیفات شیخ طوسی به یادگار مانده است.