رسانه ها خط خبری مقاومت را حفظ کنند
رسانه ها خط خبری مقاومت را حفظ کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت الله عباس کعبی ظهر امروز در بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی که به همت مراکز رسانه ای قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت الله عباس کعبی ظهر امروز در بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی که به همت مراکز رسانه ای قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار کرد: سیلی عین الاسد اقتدار نظام اسلامی بود و هیمنه پوشالی آمریکا را در جهان ریخت.

وی با بیان اینکه انتقام سخت یک فرآیند ترکیبی و مرحله ای است، تصریح کرد: هدف گذاری و چشم انداز انتقام سخت با اخراج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه است و در این زمینه روحانیت در قم و نجف وظیفه دارند اعلام کنند وجود پایگاه های نظامی در منطقه نامشروع و اخراج آنها واجب شرعی است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اخراج آمریکایی ها را سربازان مدافع در سراسر جهان به عهده می گیرند و رسانه ها هم باید به دشمن فشار بیاورند و اولویت رسانه ها نباید تغییر کند.

وی افزود: انتظار می رود که رسانه مقاومت میدان دار جنگ ترکیبی باشد که یک ضلع آن نبرد نظامی است و ضلع دیگر آن نبرد رسانه ای است و به همین دلیل رسانه ها باید موضع بگیرند و در گفتمان مقاومت افکار عمومی را به سمت لزوم اخراج آمریکا از منطقه سوق بدهند.

کعبی بیان کرد: ضلع دیگر این انتقام، فعالیت رسانه ای است و باید به صورت نرم اخراج آمریکا را از منطقه به عنوان یک مطالبه فراملی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه با شکست هایی که دشمن مقابل مقاومت خورد، دشمن به فکر هجمه رسانه ای است، تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم می خواهد رسانه ها را به عقب نشینی وادار کند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: معادله شکست دشمن با شایعه سازی قرار است به پیروزی رسانه ای تبدیل شود و رسانه های مقاومت باید خط آتش انتقام را فعال نگه دارند و در جنگ رسانه ای پیروز شوند وجنگ رسانه ای ضلع مهم انتقام سخت است.

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی تربیت شده امام و رهبری است و ویژگی های ارزشمندی داشت که موجب شد ممتاز شود.

آیت الله کعبی با بیان اینکه از سال ۶۰ ما درگیر ایجاد دولتی اسلامی هستیم، گفت: برای این مهم لازم است ساختارهای اسلامی داشته باشیم و منابع انسانی ارزشمند از مهمترین مسائلی است که باید در شکل گیری دولت اسلامی به آن توجه کرد و لازم است برای شکل گیری دولت اسلامی، منابع انسانی مانند شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر تربیت کنیم.

وی افزود: برای گام دوم انقلاب لازم است که جمعیتی ۸ تا ۱۰ میلیونی نیروی انقلابی تربیت کنیم تا بتوانیم کشور را از سوء قصد دشمنان حفظ کنیم که مصداق آن را در دوران دفاع مقدس داشتیم.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک الگو بود و با روحیه جهاد و شهادت طلبی غیرت مردانگی را در خود جمع کرد تا جایی که برای دفاع از ولایت به شهادت رسید.

وی با اشاره به سیلی سختی که ایران به آمریکا زد، بیان کرد: یکی از رسالت های مقاومت این است که نگذارند این پیروزی بزرگ توسط رسانه های استکباری کمرنگ شود ودشمن ستیزی و انتقام سخت و با عزت و عظمت به کالبد ملت ایران تزریق می شود.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان راز عظمت سردار سلیمانی در منطقه و ترس دشمن از رویارویی با ایشان گفت: سردار سلیمانی با شهدا زندگی می کرد و محشور بود و معتقد بود اگر کسی با شهید زندگی کند شهیدگونه می شود.

وی اضافه کرد: ما در حال حاضر حس می کنیم گم شده ملت ایران شخصیتی مثل حاج قاسم است و تشییع باشکوه حاج قاسم نشان داد ملت ایران کسانی را که در راه ولایت جان می دهند تقدیس می کند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی پیوند نسل ها را برپایه جهاد و شهادت ایجاد کرد و امروز نوجوانان و نسل های آینده هم آرزو می کنند حاج قاسم سلیمانی باشند و این وظیفه  آموزش و پرورش است که این خط فکری را در مدارس پرورش دهد.

وی با تاکید براینکه نباید اجازه بدهیم اولویت های خبری توسط رسانه های بیگانه عوض شود، تصریح کرد: بیانیه نیروهای مسلح نشانه صداقت، صراحت و تقوای نظام و رهبری است.

 آیت الله کعبی عنوان کرد: بیانیه نیروهای مسلح نشان دهنده این است که اگر خطایی صورت بگیرد براساس تقوا و صداقت اعلام می شود. هرچند این مسئله برای نظام و مردم هزینه بر است اما نشانه تقوای نظام بوده و مشکل گشا است.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: اعلام صریح این خطا از سوی مسوولان موجب می شود مردم خط رسمی نظام را مورد تایید قرار دهند و نباید این حادثه موجب شود خط خبری نظام تضعیف شود.

وی با تاکید براینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی برای ما مصیبتی بزرگ است، تصریح کرد: این مصبیت ما را به یاد مصیبت اهل بیت (ع) می اندازد.