برنامه‌ریزی ویژه برای توسعه ورزش زورخانه‌ای در قم
برنامه‌ریزی ویژه برای توسعه ورزش زورخانه‌ای در قم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از توجه ویژه این استان به استعدیابی و همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، ابراهیم سانی‌خانی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از قم ورزشکاران بسیار خوبی در المپیک و پارالمپیک شرکت کردند و افتخارآفرینی نیز داشتند، همچنین رهبر انقلاب اسلامی نیز نکات مهمی در جمع ورزشکاران بیان کردند که یکی از این موارد استعدادیابی است.

وی افزود: استان قم در سال گذشته رتبه ۱۴ کشور در حوزه استعدادیابی را کسب کرد که در سال جاری به لطف خداوند این رتبه به زیر ۱۰ خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تاکید بر اینکه استاندار و شهردار اهتمام ویژه‌ای نسبت به کشتی دارند، گفت: در همین خصوص شهرداری یکی از سالن‌های خود را به صورت اختصاصی در اختیار کشتی قم قرار داده است.

سانی‌خانی ادامه داد: رشته فوتسال در قم محبوبیت دارد و بیش از ۱۳ هزار نفر جامعه فوتسال قم را تشکیل می‌دهند. شهردار شهر قم و سایر مسئولان که در این خصوص بسیار یاری کردند تا اداره‌کل بتواند تنها تیم لیگ برتری فوتسال قم را حفظ کند.

وی بیان کرد: شهر قم هفت زورخانه دارد که شش زورخانه در دبیرستان‌های آموزش و پرورش ایجاد شد که با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان انجام گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه قم یک نایب قهرمانی و یک سومی کشور را در این رشته دارد خاطرنشان کرد: در حوزه بین‌المللی نیز یک مربی بسیار خوب در قم حضور دارد.

سانی‌خانی با تاکید بر اینکه قدمت این ورزش ۹۰ سال است، تصریح کرد: شهردار قم ارادت ویژه‌ای به ورزش زورخانه‌ای دارند و در بازدیدی که از بوستان خضر نبی و مزار شهدای گمنام صورت گرفت تاکید کردند که یک ذکر خانه و زورخانه در این بوستان با توجه به فرهنگ ورزشی ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/