تمدن غرب دنبال نابودی بنیان خانواده است
تمدن غرب دنبال نابودی بنیان خانواده است

عضو مجلس خبرگان رهبری، جنگ نرم را ویران‌گرتر از جنگ نظامی ارزیابی کرد و گفت: امروز در جنگ جهانی علیه خانواده دارند بنیان خانواده را در سطح جهان نابود می‌کنند و در ایران این مسئله پیچیدگی‌های بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله عباس کعبی امروز در دومین همایش ائمه جماعات مساجد استان قم در سال ۱۴۰۳ که از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محل سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد، ائمه جماعات را سنگربانان ایمان، معنویت و بصیرت توصیف کرد و اظهار داشت: کشور، منطقه و بین‌الملل در یک شرایط ویژه‌ای است، اما آنچه که واضح و روشن است این است که رسالت روحانیت، رسالت انبیاء، رسالت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و رسالت حضرت امام صادق علیه السلام است.

وی انقلاب اسلامی را پرتویی از نهضت اسلام ناب محمدی عنوان کرد و افزود: امروز علی‌رغم همه فراز و فرودها، توطئه‌ها، دشمنی‌ها، تحریم‌ها و انواع و اقسام جنگ‌های نظامی و غیرنظامی، با رهبری پیامبر گونه امام راحل قدس سره و تداوم آن توسط رهبر معظم انقلاب حفظه الله به سمت آرمان‌ها در حرکت است و راه را برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الامر و الزمان هموار می‌سازد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به ائمه جماعات، گفت: ائمه جماعات، جوانان را به مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین آن برای نوجوانان، توصیه کنید. سعی کنید شاهد مثالی از آیات و روایات در خصوص عصر ما بیان کنید، چرا که تاریخ حکومت پیامبر(ص) در عصر ما در حال تکرار است.

وی تبیین عظمت مسیر انقلاب اسلامی، افق و چشم‌انداز آینده و نقش پیشران جوانان در انقلاب اسلامی را به عنوان اهداف رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم عنوان کرد و تصریح کرد: ائمه جماعات بخشی را به تبیین بیانیه گام دوم اختصاص بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: انقلاب اسلامی امیدهای زیادی را در دل مستضعفین عالم زنده کرد. اکنون پس از گذشت حدود ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، شرق کمونیست دیگر وجود ندارد، البته روسیه و چین هستند، اما روسیه و چین اقتصادی نه ایدئولوژیک و تنها غرب لیبرال باقی مانده است.

وی ادامه داد: امروز دو بلوک در جهان وجود دارد. یکی آمریکا و رژیم صهونیستی که نماد شیطنت، دشمنی با بشریت و نابودی انسانیت در جهان است و امروز خود ملت‌های آنان نیز امروز دارند این مسئله را درک می‌کنند و بلوک دوم انقلاب اسلامی و ولایت اهل بیت (ع) است که خط اول آن محور مقاومت است. 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز در غرب، جاهلیت ترکیبی مسلح به تکنولوژی و سلاح‌های مخرب جهانی وجود دارد که نمونه‌ای از آن را در لبنان دیدید که وسایل ارتباطی را مسلح کردند و هزاران نفر را شهید و مجروح ساختند تا جایی که حتی دبیرکل سازمان ملل نیز گفت که این اقدام بر خلاف حقوق بشر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، جنگ نرم را ویران‌گر تر از جنگ نظامی ارزیابی کرد و افزود: امروز در جنگ جهانی علیه خانواده دارند بنیان خانواده را در سطح جهان نابود می‌کنند و در ایران این مسئله پیچیدگی‌های بیشتری دارد.

کعبی به تبیین طرح و برنامه امام راحل قدس سره برای تحقق و عینیت بخشی به ولایت اهل بیت علیهم السلام در گستره جهانی پرداخت و پیروزی انقلاب اسلامی، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با طواغیت را به عنوان سه راهبرد اساسی امام خمینی در این راستا بر شمرد.

وی تعیین آخرین جمعه از ماه مبارک به عنوان روز قدس را از راهبردهای امام خمینی قدس سره برای معطوف سازی نگاه همه مسلمانان به مبارزه با اسرائیل و دشمنان اسلام دانست و افزود: پس از امام راحل، رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی نیز کارهای بزرگی در تداوم اندیشه‌های امام راحل انجام داد که اولین آن تشکیل نیروی قدس بود که نتیجه آن محور مقاومت اسلامی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پس از تشکیل محور مقاومت حزب‌الله لبنان توانست با الگوگیری از ۸ سال دفاع مقدس جنوب لبنان را آزاد کند و مقاومت مسلح شد و مبارزه از سنگ به موشک تغییر یافت.

وی تصریح کرد: در این کارزار ما نباید بی‌تفاوت باشیم. تماشاچی بودن و بی تفاوت بودن دردی را دوا نمی‌کند. بدون ازاله طاغوت، ایمان در گستره اجتماعی و جهانی محقق نخواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جهاد فی سبیل الله و اخلاق نیکو را ابراز پیامبر در گسترش اسلام ارزیابی کرد و گفت: «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» را باید توأمان داشته باشیم.

وی  پیشبرد جبهه مقاومت را در گرو حفظ داخل عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات ما مسئله اقتصادی و معیشتی است و خط مشی رهبری معظم انقلاب برای حل این مشکلات، اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد مردمی است، البته علاوه بر مسئله اقتصادی، بحث فرهنگ و توجه به مسجد، خانواده و مدرسه به عنوان سه نهاد پایه‌ای مردمی و فرهنگ‌ساز ضروری است.

کعبی با اشاره به شعار وفاق ملی، تأکید کرد: وفاق ملی نیاز امروز کشور است و کسی نمی‌تواند مخالف وحدت و وفاق باشد، اما انتظار مردم بهره‌مندی از مدیران توانا و مردمی است نه مدیران حزبی و کسانی که همراه فتنه‌گران بوده‌اند و محکومیت‌های امنیتی دارند. پست دادن به این افراد بر خلاف وفاق است. دولت باید نسبت به مشاغل حساس استعلام‌های لازم را انجام بدهد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بحث بازگشت تمامی اساتید و دانشجویان به دانشگاه، ابراز داشت: در خصوص اینکه گفته می‌شود همه دانشجویان و اساتید باید به داشنگاه برگردند، اگر طبق قانون اخراج شده‌اند، کسی حق ندارد بگوید این‌ها باید بازگردند، اما اگر بر خلاف قانون اخراج شده‌اند، وظیفه نهادهای مربوطه است که این مسئله را بررسی کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مقوله حجاب بیان کرد: حجاب هم واجب شرعی و هم الزام قانونی است و انتظار این است که دولت مردان از حجاب حمایت کنند. کسی حق ندارد حکم الله را تضعیف کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/