شهر قم با ورود حضرت معصومه(س) به دوران شکوفایی رسید
شهر قم با ورود حضرت معصومه(س) به دوران شکوفایی رسید

امام جمعه قم با اشاره به فرارسیدن روز قم و خدمات مجموعه‌های در این روز، گفت: شهر قم دوران شکوفایی خود را پس از ورود حضرت معصومه (س) تجربه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم، اظهار داشت: قم حرم اهل بیت (ع) است. این شهر اصالت بالایی دارد و پس از ورود اسلام به بهترین شرایط خود رسید.

وی افزود: جایگاه شهر قم جایگاهی بسیار والا و ویژه است و به مناسبت ایام ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم باید به این جایگاه توجه بیشتری کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به نقش تمدنی حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: ایشان مسیر تاریخ قم، ایران و تشیع را متحول کرد و در ادامه این تحول به انقلاب اسلامی و شکل‌گیری محور مقاومت انجامید

 سعیدی ضمن اشاره به خدمات مدیریت شهری و شهردار قم تصریح کرد: از نقش شهرداری در بسیاری از مسائل و کارهای استان قم باید تشکر داشت. خدا خیر بدهد دوستان در این مجموعه را که به این استان و شهر خدمت می‌کنند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به اینکه این جلسه مصوبات خوبی داشته است، بر لزوم پیگیری این مصوبات از سوی بخش‌های مختلف استانی و شهری نیز تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، ۲۳ ربیع‌الاول و هم‌زمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم به‌عنوان «روز قم» نام‌گذاری شده است. این روز برای بزرگداشت تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر قم و همچنین تجلیل از مقام والای حضرت معصومه (س) محسوب می‌شود. 

لازم به ذکر است سید محمد آقامیری، استاندار قم در جلسه شورای فرهنگ عمومی، گفت: با تصویب روز ملی قم در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، مختصات مختلف در خصوص این روز به استانداری قم ابلاغ شده است. این روز از سال آینده به‌صورت رسمی وارد تقویم رسمی کشور خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/