قیمت سرویس مدارس در قم چقدر است؟
قیمت سرویس مدارس در قم چقدر است؟

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم آخرین وضعیت سرویس مدرسه برای دانش‌آموزان این استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، قاسم طالبی امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران که در سالن جلسات شهرداری قم با موضوع ساماندهی سرویس مدارس برگزار شد، با اشاره به وجود آئین‌نامه سراسری سرویس دانش‌آموزان، اظهار داشت: بعد از دریافت این آیین‌نامه، شیوه نامه اجرایی آن تدوین و در اختیار شرکت‌های حمل‌ونقلی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی در راستای هماهنگی با شرکت‌های حمل‌ونقلی برگزار و موارد آیین‌نامه تشریح شد، ابراز کرد: با توجه به عدم ورود آموزش‌وپرورش به موضوع سرویس، شرکت‌های حمل‌ونقلی ملزم به ارائه ضمانت‌نامه شدند که در این راستا ۳۶ میلیارد تومان ضمانت‌نامه دریافت شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: بر اساس ضمانت‌نامه‌های شرکت‌ها، دانش‌آموزان به آن‌ها معرفی می‌شوند و نمونه قراردادی به آن‌ها ابلاغ‌ شده است.

طالبی با اشاره به لزوم ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سپند، خاطرنشان کرد: در سه مرحله ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام پذیرفت که ۲۳ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی شرکت‌های حمل‌ونقلی مجاز سرویس مدارس در قم را ۱۱ شرکت دانست و افزود: تاکنون ۱۵ هزار دانش‌آموز جهت ارائه خدمات سرویس به شرکت‌ها معرفی‌شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: سال گذشته به ۱۵۲ مدرسه خدمات سرویس ارائه شد که امسال تاکنون این تعداد به ۴۴۰ مدرسه رسیده و به شرکت‌ها معرفی‌شده است و به علت مدیریت هزینه‌ها و مسیرهای ترددی، حداقل دانش‌آموز درخواست‌کننده در مدارس باید ۲۵ نفر باشد.

طالبی ادامه داد: بیش از چهار هزار دانش‌آموز در مدارس زیر ۲۵ نفر تقاضای سرویس دارند که به دنبال پیدا کردن راه‌کاری برای ارائه خدمات سرویس به برخی از این مدارس هستیم.

وی از پیش‌بینی سرویس‌دهی مدارس به ۲۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه همچنان بدون انتخاب مدرسه هستند که تقاضا داریم نسبت به تکمیل مراحل ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم عنوان کرد: فاصله بیشتر مدارس شهر قم تا درب مدرسه بین یک تا سه کیلومتر است.

طالبی با بیان اینکه نرخ سرویس دانش آموزی با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تعیین شد، تصریح کرد: برای خودروهای پراید و تیبا با ظرفیت چهار دانش‌آموز قیمت پایه برای ۱ تا ۳ کیلومتر ۷۱۸ هزار تومان به ازای هر دانش‌آموز، همچنین برای سمند و پژو و خودروهای مشابه ۷۸۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ و به ازای هر یک کیلومتر اضافه تا ده کیلومتر نرخ ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت و از ده کیلومتر به بالا را به ازای هر کیلومتر درصد ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در افزایش نرخ سرویس مدارس تلاش شده تا علاوه بر جلوگیری از فشار مضاعف بر هزینه‌های خانوار، برای رانندگان نیز جذابیت لازم را داشته باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم یادآور شد: طبق مصوبات مقرر شد والدین ۴۰ هزینه سرویس را زمان ثبت نام و مابقی هزینه را در دو مرحله تا پایان بهمن ماه تسویه کنند.

وی با اشاره به اینکه در منطقه پردیسان مشکلی در حوزه تامین ماشین نداریم، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا حد امکان برای مدارس دخترانه از رانندگان خانم به ویژه در مقطع متوسطه استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با ابراز امیدواری نسبت به تأمین خودرو برای سرویس مدارس، یادآور شد: یکی از ویژگی‌هایی که امسال در حال کار بر روی آن هستیم امکان رصد تردد سرویس از منزل تا مدرسه از طریق پیام‌رسان ایتا بوده که امیدواریم با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری، این موضوع عملیاتی شود.

طالبی در پایان از برخورد با سرویس‌های غیرمجاز دانش‌آموزی خبر داد و گفت: طبق قانون با این رانندگان باید پلیس اعمال تخلف کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/