اجرای هوشمندسازی ترافیک در قم
اجرای هوشمندسازی ترافیک در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، هوشمند سازی ترافیکی در محورهای پرتردد و پردیسان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات شهر قم از ۱۳ سامانه به ۴۲ سامانه رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، رضا خانه‌زاد یزدی امروز در جلسه مشترک مسئولان شهرداری و پلیس استان که با حضور شهردار قم و جمعی از مدیران شهرداری و سردار میرحیدری فرماندهی انتظامی استان و جمعی از معاونین فرماندهی انتظامی و پلیس راهور و به میزبانی شهرداری قم برگزار شد، هوشمند سازی ترافیکی در محورهای پرتردد و پردیسان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در اقدامی جهادی تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات شهر قم از ۱۳ سامانه به ۴۲ سامانه رسیده است.

وی با اشاره به نقش سامانه‌های ثبت تخلف در کنترل سرعت معابر و کاهش تصادفات منجر به فوت و جراحت، از رسیدن این سامانه‌ها به ۱۱۲ سامانه در یک سال آینده در شهر قم خبر داد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه سال گذشته سامانه‌ها بیش از ۲ میلیون و ۴۵۰ فقره ثبت تخلفات داشته‌اند، تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال این رقم ثبت تخلفات به حدود ۵ میلیون فقره رسیده است.

خانه‌زاد یزدی یکی از مهم‌ترین دلایل و موجبات تصادفات را سرعت دانست و ابراز امیدواری کرد که با افزایش سامانه‌های ثبت تخلفات، شاهد کاهش تصادفات در سطح شهر باشیم.

بهره‌برداری از ایستگاه پلیس راهور منطقه پردیسان قم

مهدی اصفهانیان مقدم نیز در جلسه تعاملی مشترک مسئولان شهرداری و پلیس استان که با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم و جمعی از مدیران شهرداری و سردار میرحیدری فرماندهی انتظامی استان و جمعی از معاونین فرماندهی انتظامی و پلیس راهور و به میزبانی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اجرایی شدن مصوبات جلسات قبل، اظهار کرد: یکی از مصوبات این جلسات احداث سه ایستگاه پلیس بوده که اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه پلیس راهور پردیسان آماده بهره‌برداری است، افزود: با بازدید و پیگیری‌های مختلف این ایستگاه در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: ایستگاه پلیس در محدوده مسجد مقدس جمکران نیز با واگذاری زمین در مرحله اجرا قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم همچنین از اتمام ۵ سکوی استقرار خودرو پلیس راهور در سطح شهر قم خبر داد و گفت: این سکوها در میدان شهدای ۷۲ تن، بلوار غدیر، میدان مفید، میدان آل یاسین و میدان مرجعیت و میدان شهید صدوقی حسب درخواست و طرح پلیس راهور توسط شهرداری‌های مناطق مربوطه با رویکرد ارتقای جنبه نظارتی پلیس و در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر و تسهیل در عبور و مرور شهری احداث و در اختیار آنان قرار گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/