پیام شهدای دانشجو به نسل جدید دانشجویان منتقل شود
پیام شهدای دانشجو به نسل جدید دانشجویان منتقل شود

امام جمعه قم با بیان اینکه در مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی باید با سعه‌صدر و تحمل، سخنان آن‌ها را گوش داد، گفت: در طرح‌های جهاد دانشگاهی باید تکریم دانشجویان به‌شدت پیگیری شود و پیام شهدای دانشجو را به نسل جدید و دانشجویان منتقل نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیران و جمعی از دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار داشت: نبی گرامی اسلام از جنس بشر است اما اوصافی دارد که هیچ بشری آن را دارا نیست.

 وی افزود: اگر یک دشواری کوچکی برای امت اسلام پیش می آمد نبی گرامی اسلام برای برطرف کردن آن مشکلات تلاش زیادی می‌کردند.

 امام‌ جمعه قم خاطرنشان کرد: قرابت و نزدیک‌ شدن به رسول خدا دو حالت دارد که یکی جسمی است که این مسئله اصلاً مدنظر نیست بلکه قرابت حقیقی این است که انسان خود را پیرو واقعی حضرت بداند و تابع دستورات حضرت در زندگی فردی و اجتماعی باشد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: نزدیک‌ترین افراد در روز قیامت به نبی گرامی اسلام باید اوصاف مهمی از قبیل صداقت در سخن، امانت‌دار بودن، وفای به عهد، حسن خلق به سبک اسلامی و مردم‌داری را داشته باشند.

 وی افزود: حسن خلقی که در اسلام از آن یاد شده است باید منطبق بر دیدگاه توحیدی باشد.

 سعیدی تأکید کرد: در مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی نباید از نقطه‌ نظرات دانشجویان هراسی داشت بلکه باید با سعه‌صدر و تحمل سخنان آن‌ها را گوش داد.

 وی افزود: در طرح‌های جهاد دانشگاهی باید تکریم دانشجویان به‌شدت پیگیری شود و پیام شهدای دانشجو را به نسل جدید و دانشجویان منتقل نمود.

 امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: نقش بانوان در طرح‌های جهاد دانشگاهی باید پررنگ‌تر شود چرا که دانشجویان بانو در حقیقت شخصیت ساز و تربیت‌کننده نسل‌ها هستند.

در ابتدای این دیدار فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد، گفت: بار اصلی طرح‌ها بر عهده دانشجویان است تا بتوان از این طریق رشد و تجربه دانشجویان را فراهم بیاوریم.

 وی افزود: در سطح دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات به‌شدت نیاز است، چرا که نبود این مناظرات منجر به بروز مشکلات بیشتری خواهد شد.

 فریدزاده تأکید کرد: بازدید از پروژه‌های دانش‌بنیان، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و علمی، طراحی سایت جامع شهدای دانشجویی و غیره از جمله طرح‌های در حال انجام جهاد دانشگاهی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/