برنامه‌‌ریزی برای معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام
برنامه‌‌ریزی برای معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

شهردار قم گفت: در تلاش هستیم تا سال ۲۰۲۷ ، قم به مدت ۱۰ سال به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم اظهار داشت: در تلاش هستیم تا سال ۲۰۲۷ ، قم به مدت ۱۰ سال به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) به‌عنوان روز قم، گفت: هدف از نام‌گذاری این روز معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و برجستگی‌های این شهر است.

شهردار قم با اشاره به سابقه تاریخی هشت‌هزارساله تمدن قم، عنوان کرد: هدف اصلی از نام‌گذاری این روز ، معرفی برجستگی‌های علمی و تبیین آن در بین نسل جوان در ابعاد بومی و ملی است.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۳۰ برنامه در شهرداری برای روز قم پیش‌بینی شده‌است، گفت: جشن بزرگ ملیکه ایران همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) در میدان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، ۲۳ ربیع‌الاول و هم‌زمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم به‌عنوان «روز قم» نام‌گذاری شده است. این روز برای بزرگداشت تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر قم و همچنین تجلیل از مقام والای حضرت معصومه (س) محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است سید محمد آقامیری استاندار قم امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: با تصویب روز ملی قم در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، مختصات مختلف در خصوص این روز به استانداری قم ابلاغ شده است. این روز از سال آینده به‌صورت رسمی وارد تقویم رسمی کشور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/