لزوم ورود تمام سازمان‌ها و نهادها برای بزرگداشت روز ملی قم
لزوم ورود تمام سازمان‌ها و نهادها برای بزرگداشت روز ملی قم

شهردار قم گفت: برای شهری که به برکت وجود حضرت معصومه (س) منور و به پایگاه تشیع تبدیل شده است، فقط نام‌گذاری یک روز کافی نیست و در تمام طول سال باید برای شناساندن قم کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن به روز قم گفت: سالروز ورود با برکت حضرت معصومه (س) به قم در ۲۳ ربیع‌الاول به ابتکار شورای شهر و با مصوبه شورای فرهنگ عمومی به این نام، نامگذاری شده است.

وی افزود: روز قم بهانه‌ای برای صحبت بیشتر از شهری است که با تاریخی هفت هزار ساله در طول هزار و ۲۰۰ ساله گذشته نقش بی بدیلی در تحولات کشور داشته است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برای شهری که به برکت وجود حضرت معصومه (س) منور شده و به پایگاه تشیع تبدیل شده است، نام گذاری تنها یک روز کافی نیست و در تمام طول سال باید برای شناساندن قم کار کرد.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه شهرداری قم نباید در این عرصه تنها بماند گفت: شهرداری قم باید تلاش کند و دستگاه‌های دیگر نیز باید به میدان بیایند.

وی به قرار گرفتن بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام در شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: برای ما مهم است که مردم تا چه حدی ویژگی‌های بی‌بدیل شهر قم را می‌شناسند.

شهردار قم خواستار علمی‌تر شدن برنامه‌های روز قم و برگزاری همایش‌ها، سمینارها، نشست‌های علمی و رویدادهایی شد که این شهر را بیش از پیش مقابل دیدگان افکار عمومی قرار دهد.

سقائیان نژاد به هفته وحدت نیز اشاره کرد و گفت: اگر وحدت نداشته باشیم در تمام عرصه‌ها دچار ذلت می‌شویم. امروز اگر غزه این شرایط را دارد که با هیچ معیار انسانی جور نیست، به دلیل وجود تفرقه در جهان اسلام است.

وی ادامه داد: در امور شهری و شهرداری نیز اگر وحدت نباشد، خدمت گزاری شایسته به مردم صورت نخواهد گرفت و لازمه این وحدت دوری از هوای نفس است.

دبیرخانه دائمی «روز قم» تشکیل شد

مهدی کلانترزاده نیز در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی روز قم در شهرداری قم اظهار کرد: این کار با هدف ارتقای سطح اقدامات تعریف شده برای این روز در شهرداری قم صورت پذیرفت.

وی افزود: برکات ورود تمدن ساز حضرت معصومه (س) به شهر قم آنچنان گسترده است که برای پژوهش درباره آن به زمان و افراد بسیاری نیاز داشته و برگزاری برنامه‌های عمیق علمی و تدوین متون شایسته نیز به فعالیت در طول سال نیاز دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم تصریح کرد: از مهم‌ترین مطالبات ما از دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان قم این است که با راهبری و تدبیر، تمام دستگاه‌های ذیربط را برای نقش‌آفرینی در این رویداد مهم و هویتی دعوت کند.

کلانترزاده گفت: آذین بندی سطح شهر، برگزاری دیدارهای مردمی شهردار قم و مدیران شهری، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هویتی از جمله اقدامات پیش بینی شده برای ششم مهر، روز قم است.

به گزارش تسنیم، ۲۳ ربیع‌الاول و هم‌زمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم به‌عنوان «روز قم» نام‌گذاری شده است. این روز برای بزرگداشت تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر قم و همچنین تجلیل از مقام والای حضرت معصومه (س) محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است سید محمد آقامیری استاندار قم امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: با تصویب روز ملی قم در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، مختصات مختلف در خصوص این روز به استانداری قم ابلاغ شده است. این روز از سال آینده به‌صورت رسمی وارد تقویم رسمی کشور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/