جشن جوانه‌های ۲۱ هزار دانش‌آموز قمی در ۲۷۶ مدرسه برگزار شد
جشن جوانه‌های ۲۱ هزار دانش‌آموز قمی در ۲۷۶ مدرسه برگزار شد

جشن جوانه‌ها با حضور ۲۱ هزار و ۹۳۵ دانش‌آموز پایه هفتم مقطع متوسطه اول در ۲۷۶ مدرسه استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، جشن جوانه‌ها امروز چهارشنبه هم‌زمان با سراسر کشور با حضور ۲۱ هزار و ۹۳۵ دانش‌آموز پایه هفتم مقطع متوسطه اول در ۲۷۶ مدرسه این استان برگزار شد.

دانش‌آموزان پایه هفتم صبح امروز با استقبال مدیران و معلمان وارد کلاس درس شدند و با هم‌کلاسی‌ها و دبیران خود نیز آشنایی پیدا کردند. امسال ۱۰ هزار و ۶۹۵ دانش‌آموز دختر و ۱۱ هزار و ۳۱۲ دانش‌آموز پسر در پایه هفتم تحصیل خواهند کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در حاشیه برگزاری جشن جوانه‌ها گفت: در سال تحصیلی جدید ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در یک‌هزار و ۶۳۳ مدرسه دولتی، غیردولتی و پیش‌دبستانی مشغول به تحصیل می‌شوند که ۶۶ هزار و ۶۰۹ نفر در مقطع متوسطه اول و مابقی در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم هستند.

علیرضا رحیمی افزود: ۳۳ هزار و ۲۱ نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول دختر و ۳۳ هزار و ۵۸۸ نفر پسر است.

وی با اشاره به این‌که آموزش‌وپرورش قم ۱۵ هزار پرسنل دارد، ادامه داد: ابلاغ‌ها صادر ، کلاس‌بندی و ثبت‌نام کتاب نیز به اتمام رسیده‌است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: روز ۲۷ شهریورماه مانور بازگشایی مدارس در مقاطع ابتدایی و روز ۲۸ شهریورماه در مقاطع متوسطه اول برگزار شد.

رحیمی ادامه داد: این مانور در راستای تجهیز امکانات مدارس است که قم در این زمینه خوش درخشیده است؛ لذا روز گذشته حدود ۵۳ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و هنرستانی در مدارس استان توزیع شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۵۰ مدرسه و امسال نیز ۲۵۰ مدرسه در طول تابستان توسط نیروهای جهادی تعمیر، تجهیز و زیباسازی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/