تحویل ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مردم قم تا سال ۱۴۰۴
تحویل ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مردم قم تا سال ۱۴۰۴

استاندار قم گفت: برآورد کرده‌ایم تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۴۰ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی تحویل مردم خواهد شد و این مقدار نیمی از تقاضای استان به مسکن را تامین می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سیدمحمد آقامیری امروز باحضور در پنجمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف مرکز استان قم گفت: امروز بخش خصوصی در کنار دولت باید به حل مشکلات مردم بپردازد.

وی افزود: اتاق اصناف به عنوان یک مجموعه بخش خصوصی می‌تواند بازوی توانمند دولت در پیشبرد اهداف باشد. وظیفه ما این است که بتوانیم گره‌ای از کار مردم باز کنیم.

️استاندار قم در ادامه ضمن اهمیت فراگیر شدن طرح کاسبان امین گفت: این طرح از برنامه‌هایی بود که در جلسات تنظیم بازار اجرای آن را مصوب کردیم؛ این طرح می‌تواند تاثیر مثبتی در رسیدن کالا به نرخ مناسب به دست مصرف کنند داشته باشد.

️نماینده عالی دولت در استان قم خاطرنشان کرد: از اتاق اصناف قم می‌خواهیم فراگیر شدن طرح کاسبان امین در سطح استان را در دستور کار خود قرار داده و نگاه جدی به این مسئله داشته باشند.

️وی در بخش دیگری از این جلسه با تاکید بر اینکه اتاق اصناف با همکاری اتحادیه دفاتر مشاور املاک می‌بایست به ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه‌ بپردازد گفت: طرح نهضت ملی مسکن از جمله‌ طرح‌های مهمی بود که در دولت شهید رئیسی آغاز شد و امروز در دولت دکتر پزشکیان درحال انجام است.

️ آقامیری ادامه داد: برآورد کرده‌ایم تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۴۰ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی تحویل مردم خواهد شد و این مقدار نیمی از تقاضای استان به مسکن را تامین می‌کند.

️وی افزود: متاسفانه برخی از دفاتر مشاور املاک بدون پروانه‌ به خاطر منافع خود نمی‌خواهند طرح نهضت ملی مسکن با موفقیت در استان اجرا شود لذا به دنبال ایجاد مانع هستند.

استاندار قم گفت: اتاق اصناف قم با همکاری اتحادیه دفاتر املاک در اسرع وقت ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه‌ را ساماندهی و متخلفین را به تعزیرات ارجاع دهند.

 آقامیری در پاسخ به مطالبه هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان قم مبنی بر تامین زمین برای ساخت مجتمع اداری اصناف در فضای بهتر عنوان کرد: امروز که به اتاق اصناف آمدیم متوجه شدیم فضای اتاق محدود بوده و باتوجه به مراجعات بی شماری که دارد باید به فضای مناسبی منتقل شود.

وی افزود: مسئله تامین زمین را در دستور ‌کار خود قرار خواهیم داد و موافق انتقال اتاق به فضای بزرگتر هستیم.

استاندار قم با اشاره به اجرای طرح شهرک صنوف استان گفت: بنده موافق انتقال همه صنوف به شهرک‌های خارج از شهر نیستم و استان‌هایی که این موضوع را تجربه کردند راضی نیستند. اما به نظر اصناف احترام می‌گذاریم جلسات کارشناسی برگزار کنید اگر نیازمند شهرک صنفی بودید ما هم موافقت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/