۱۱ هزار کلاس درس آماده استقبال از ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در قم
۱۱ هزار کلاس درس آماده استقبال از ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در قم

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: امسال ۱۱ هزار کلاس درس در یک‌هزار و ۶۳۳ مدرسه در این استان برای ۳۱۵ هزار دانش‌آموز آماده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، علیرضا رحیمی امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی قم با اشاره به نزدیکی به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: امسال ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس این استان به تحصیل خواهند پرداخت.

وی افزود: امسال۱۱ هزار کلاس درس در یک‌هزار و ۶۳۳ مدرسه در این استان آماده شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار پرسنل آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: تعداد دانش‌آموزان قم در مقایسه با سال قبل ۱۰ هزار نفر بیشتر شده‌است.

وی با اشاره به توزیع سه میلیون جلد کتاب‌درسی در بین دانش‌آموزان قمی، گفت: در سال تحصیلی جدید، ۱۷۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در ۶۹۴ مدرسه به تحصیل خواهند پرداخت.

رحیمی با بیان اینکه «آغاز با قرآن اتمام با نماز» به‌عنوان شعار سال تحصیلی امسال انتخاب شده است، افزود: از چند سال گذشته حدود یک‌هزار مبلغ حوزوی در مدارس استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در قالب طرح شهید عجمیان طی تابستان امسال ۲۵۰ مدرسه استان با همراهی سپاه قم رنگ‌آمیزی و نوسازی شده‌است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم نیز در بخشی از این جلسه با بیان اینکه در طول ایام منتهی به اربعین پنج میلیون زائر وارد قم شدند، گفت: ۴۵۰ هزار نفر از این افراد در این استان اسکان شبانه یافتند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم افزود: افزون بر ۱۰ میلیون پرس غذا نیز توسط ۲۰۰ موکب استان قم در بین زائران اربعین حسینی توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی به سالروز ورود حضرت معصومه (س)، گفت: برای برگزاری این برنامه برای ۲۶ دستگاه استانی تکلیف مشخص تعریف شده‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/