افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته
افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته

رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر استان قم گفت: در برآورد انجام گرفته نشان می‌دهد که قیمت محصولات نسبت به سال‌های گذشته تفاوت چندانی نداشته است و بیشتر کالاها فقط بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

سعید مهدوی‌نیا در گفتگو با خبرنگار نسیم قم، با اشاره به میزان ارزیابی بازار لوازم‌التحریر در ایران و محصولات ایرانی گفت: با استعانت به فرمایش مقام معظم رهبری که بر اهمیت استفاده از محصولات ایرانی تأکید دارند و با وجود تلاش صنعتگران ایرانی، کالاهای داخلی پیشرفت خوبی داشته‌اند.

مهدوی‌نیا افزود: بازار تولید داخلی به جهت موفقیتی که دارند درحال رقابت با تولیدات خارجی هستند و بیشتر مردم ایران نیز بواسطه‌ کیفیت مطلوب، از کالاهای ایرانی مصرف می‌کنند. فروشگاه‌هایی که تولیدات داخلی به فروش می‌رسانند، بسیار موفق‌تر از فروشگاه‌های کالاهای خارجی فروش دارند.

رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر استان قم با اظهار امیدواری از اینکه امسال مردم اقبال خوبی نسبت به تولیدات داخلی نشان دادند بیان کرد: مردم با مصرف کالای ایرانی چرخه اقتصادی کشور خود را به حرکت در می‌آورند و ما شاهد این هستیم که اکثر مردم با استقبال به خرید محصولات داخلی می‌پردازند.

وی درباره رضایت مردم از تولیدات داخلی گفت و عنوان کرد: کیفیت محصولات داخلی مطلوب است و درحال رقابت با محصولات مشابه خارجی‌ است. باوجود کیفیت خوب کالاهای خارحی، جا دارد که بسیاری از برندهای داخلی جایگزین خوبی بر برندهای خارجی قرار بگیرند.

مهدوی‌نیا ضمن بیان برآورد انجام گرفته در موضوع قیمت محصولات نسبت به سنوات گذشته تصریح کرد: قیمت‌ها نسبت به سال قبل تفاوت چندانی نداشته است. بیشتر کالاها بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر استان قم در پاسخ به این سوال که آیا مراکز و فروشگاه‌های عرضه همگانی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان محدودیتی دارد، گفت: ما هیچ محدودیتی برای عرضه نداریم، به تولیدکنندگان و واردکنندگان اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و شاهد استقبال مطلوبی از طرف آن‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: امسال در استان قم ۴ نمایشگاه با مجوز رسمی برگزار شد. کارشناسی مربوطه از طریق اتحادیه در محل نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد. کارشناسان ما بر روی قیمت‌ها نظارت دارند تا هزینه کالاها به نسبت مغازه‌ها کمتر باشد. مردم نیز استقبال خوبی از این نمایشگاه‌ها داشته‌اند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم