نمایشگاه “یاد یاران” جهت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان
نمایشگاه “یاد یاران” جهت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان

نمایشگاه “یاد یاران ” هفته دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و معرفی ابعاد جنگ شناختی دشمنان در موزه دفاع مقدس انقلاب اسلامی شهر مقدس قم برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت آماده‌سازی نمایشگاه یاد یاران ویژه هفته دفاع مقدس، با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس لیله‌القدر انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: هر روز و هر فصل آن کتاب راهی برای ادامه مسیر موفق انقلاب است و باید همگان پاسداشت آن را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاریخ نشان داده که تهاجم فرهنگی در زمان جنگ تحمیلی به شدت کاهش‌ یافته بود، افزود: امروز یکی از حربه‌های اصلی دشمنان، تهاجم فرهنگی است و در این شرایط هر فرهنگی مقابل فرهنگ ایثار و شهادت و جبهه و جنگ رنگ می‌بازد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه باید این فرهنگ با اشکال مختلف به دنبال جذب مخاطب باشد، ابراز کرد: این داشته‌ها و ظرفیت‌ها باید به نسل جدید و کمتر آشنا به آن منتقل شود و هدف برپایی چنین نمایشگاه‌هایی انتقال سرمایه‌ها به نسل جدید و ایجاد ایمنی فرهنگی در برابر چالش‌های اجتماعی است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به همکاری ویژه شهرداری قم با سپاه استان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و غیره مطرح کرد: ما در کنار سپاه ایستاده‌ایم تا بتوانیم اقدامات مهم فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر داشته باشیم.

وی برپایی نمایشگاه در بوستان کوثر را مورد توجه قرارداد و یادآور شد: مجموعه پارک ۱۰۰۰ هکتاری دارای ۱۳ بوستان بوده که با توجه به موقعیت طبیعی ظرفیت مناسبی برای برپایی انواع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را دارد.

مشارکت شهرداری در آماده‌سازی نمایشگاه هفته دفاع مقدس

مهدی اصفهانیان مقدم نیز در حاشیه بازدید سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) و تعدادی از مدیران شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت آماده‌سازی نمایشگاه یاد یاران ویژه هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اقدامات ویژه‌ای با محوریت معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم و با همکاری منطقه چهار شهری، اداره کل ارتباطات، سازمان‌های سیما، منظر و فرهنگی اجتماعی ویژه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس پیش‌بینی‌شده است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات ویژه این هفته را مشارکت در برپایی نمایشگاه یاد یاران در باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و افزود: فضاسازی محیطی، استقرار سازه‌ها و نصب داربست برای ایجاد فضاهای اکران و نمایشگاهی از جمله این اقدامات بوده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: تأمین روشنایی کل بوستان، افزایش کیفیت‌بخشی به فضای سبز بوستان، تأمین تسهیلات رفاهی مانند سرویس بهداشتی و نمازخانه از دیگر اقدامات اجرایی بوده است.

اصفهانیان مقدم ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هم‌افزایی میان شهرداری، مناطق و سازمان‌های شهرداری و سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) امسال شاهد برپایی یکی از بهترین نمایشگاه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان باشیم.

ترویج فرهنگ ایثار شهادت در شهر

سیدمحمد موسوی منش نیز در حاشیه بازدید سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) و تعدادی از مدیران شهرداری قم، از آخرین وضعیت آماده‌سازی نمایشگاه یاد یاران ویژه هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در راستای برگزاری هفته دفاع مقدس، اقدامات زیادی در کنار پشتیبانی‌ها، هم‌افزایی در طراحی و برپایی غرفه‌ها در نمایشگاه یاد یاران به همت مجموعه مدیریت شهری با مشارکت سپاه استان برنامه‌ریزی و انجام شده است.

وی یکی از اقدامات مدیریت شهری را حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: غرفه‌های مشخصی در این راستا در اختیار مناطق و سازمان‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند فعالیت‌های خود را تبیین کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: یکی از ملزومات نمایشگاه‌ها، سازه‌های نمایشی بوده که در این حوزه سازمان فرهنگی با تمام تلاش و ظرفیت سعی کرده است تا اقداماتی را انجام دهد.

موسوی‌منش از برپایی غرفه‌های سازمان‌های فعال شهرداری در حوزه ایثار و شهادت در نمایشگاه هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: سازمان سیما و منظر و سازمان آتش‌نشانی با فعالیت‌های گسترده در حوزه المان، دیوارنگاره، تابلوها و ایثار برای حفظ جان شهروندان در نمایشگاه دارای غرفه خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه سازمان فرهنگی نیز غرفه‌هایی در معرفی فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف مانند خانه موزه، برگزاری یادواره‌ها، برنامه‌های مشارکت خواهد داشت، عنوان کرد: تلاش شده در کنار سناریوهای نمایشگاهی، فعالیت‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف تبیین شود.

همزمان با هفته دفاع مقدس، نمایشگاه یادیاران از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر با شعار محوری محراب تا معراج در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای /

  • منبع خبر : شهرنیوز