تربیت در عصر حاضر از مهمترین چالش‌های بشر است
تربیت در عصر حاضر از مهمترین چالش‌های بشر است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تربیت در عصر حاضر از مهمترین چالش‌های بشر است و باید در این عصر لباس جدیدی بر تن محتوا شود. محتوا همان محتوای گذشته است؛ اما باید به شیوه‌های جدید ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام مجتبی فاضل در آیین مشترک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) که امروز در سالن آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه و تعلیم و تربیت تعطیلی ندارد؛ اما دوره‌ای برای استراحت و بازیابی انرژی قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در محقق کردن میراثی که از نبی مکرم اسلام (ص)، امام صادق (ع) و اهل بیت (ع) به ما رسیده است در تعلیم و تربیت و تبلیغ استفاده کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: تربیت در عصر حاضر از مهمترین چالش‌های بشر است و باید در این عصر لباس جدیدی بر تن شود. محتوا همان محتوای گذشته است؛ اما باید به شیوه‌های جدید ارائه شود.

حجت الاسلام فاضل تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران از جمله سنگربانان خط مقدم تربیت هستند که باید با مقتضیات روز آشنا باشند.

وی افزود: در روایات نقل شده است که فردی نزد امام صادق (ع ) آمد و گفت: «جُعِلْتُ فِدَاکَ ذَکَرْتُ آلَ فُلاَنٍ وَ مَا هُمْ فِیهِ مِنَ اَلنَّعِیمِ فَقُلْتُ لَوْ کَانَ هَذَا إِلَیْکُمْ لَعِشْنَا مَعَکُمْ فَقَالَ هَیْهَاتَ یَا مُعَلَّی أَمَا وَ اَللَّهِ أَنْ لَوْ کَانَ ذَاکَ مَا کَانَ إِلاَّ سِیَاسَهَ اَللَّیْلِ وَ سِیَاحَهَ اَلنَّهَارِ وَ لُبْسَ اَلْخَشِنِ وَ أَکْلَ اَلْجَشِبِ؛ کاش شما در رأس حکومت بودید و ما هم با شما در عیش و خوشی بودیم، فرمود: هیهات، ای معلی اگر چنین میبود(و ما حکمفرما بودیم)برای ما جز نگهبانی شبانه و تلاش روزانه و پوشاک زبر و درشت و خوراک سخت و بی خورش، چیزی نبود، از این رو آن امر از ما برکنار شد.»

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: در دنیا امروز تغییرات سریع رخ می‌دهد که اگر بخواهیم از این تغییرات فاصله بگیریم باختیم؛ زیرا عهده‌دار تعلیم و تربیت هستیم.

وی با اشاره به اقدامات و تحولات صورت گرفته، بیان کرد: در عرصه تبلیغ، مرزها در نوردیده شده است، در گذشته تبلیغ به صورت سنتی و در داخل ایران بود؛ اما امروز وضعیت تغییر کرده است. سفر اربعین فرصت خوبی در این زمینه بود و طلاب توانستند حضور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/