شورای اسلامی شهر در زمینه کمک به مساجد اهتمام ویژه دارد
شورای اسلامی شهر در زمینه کمک به مساجد اهتمام ویژه دارد

اخوان با اشاره به اهتمام ویژه شورای اسلامی شهر در زمینه کمک به مساجد و مراکز فرهنگی اظهار داشت:یکی از مطالبات و توجهات خاصه اعضای شورا توجه به مساجد و مراکز فرهنگی است و لازم است در عقد قراردادهای شهرداری توجه ویژه ای به این موضوع باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مجید اخوان در صد و سی و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) به لایحه اخذ مجوز به‌روزرسانی ۳۵ درصدی متمم توافقنامه مسجد امام حسین (ع) با شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: شورای شهر قم همیشه در کمک به مساجد و مراکز فرهنگی اهتمام ویژه داشته است.
وی از نوع توافقنامه بین شهرداری قم و مسجد امام حسین(ع) اشکال گرفت و افزود: شکل توافقنامه مشکل دارد و اگر بخواهیم با این روند پیش برویم سایر توافقنامه‌ها نیز مشکل پیداکرده و امکان پاسخگویی نخواهیم داشت.
عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: این مسجد سندی به نام شهرداری نیز نزده و هنوز به نام شخص است و اگر کسی فردا مدعی مالکیت شود شهرداری دچار مشکلات زیادی خواهد شد که باید بااحتیاط بیشتری نسبت به لایحه برخورد کنیم.
وی در ادامه به تفاهم‌نامه بین شهرداری و پلیس راهبر نیز اشاره و بیان کرد: این تفاهم‌نامه هیچ امتیاز خاصی به شهرداری برای این کمک ارائه نمی‌کند و تنها بر وظایف روتین پلیس راهبر تأکید شده است.
اخوان انتظارات تنظیم یک تفاهم را دوطرفه دانست و خاطرنشان کرد: باید پلیس راهبر در مدیریت ترافیک شهر و ساماندهی آن به‌صورت ویژه به کمک شهرداری بیاید و این کمک باید در تفاهم‌نامه قید شود.
وی به مشکلات ایجاد سرعت‌گیرها در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات شهروندان ایجاد سرعت‌گیرهای متعدد در شوارع قم است که برای مردم زحمت ایجاد کرده است.
عضو شورای شهر قم در ادامه به پرداخت مالکان قبل از تصویب توافق با شهرداری نیز توجه کرد و گفت: قبل از تصویب توافقنامه‌های بین شخص و شهرداری در شورا، شهرداری نباید هیچ مبلغی را دریافت کند.
وی یادآور شد: اگر به هر دلیلی توافقنامه در شورا مصوب نشود مالک ماه‌ها دچار مشکل شده و امکان عودت مبلغ پرداخت‌شده بسیار پیچیده است.
اخوان در پایان تذکر داد: بر اساس آیین‌نامه ماده ۱۰۱ باید دریافتی شهرداری از مالکان در زمان تفکیک زمین ملک باشد تا بر دارایی شهرداری افزوده شود و تا جای ممکن شهرداری از دریافت وجه نقد خودداری کند.
انتهای پیام/