لزوم رعایت منافع مردم در تملک کاربرهای عام المنفع
لزوم رعایت منافع مردم در تملک کاربرهای عام المنفع

امرالهی با تأکید بر رعایت منافع مردم در تملک کاربرهای عام المنفع گفت: برای در تعیین قیمت تملک و نوع پرداخت زمان‌بر بودن و تورم را در احداث کاربری‌های عام المنفع مانند مساجد باید نظر بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مهندس روح اله امرالهی در صد و سی و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد با تأکید بر رعایت منافع مردم در تملک‌های کاربرهای عام المنفع اظهار داشت: برای در تعیین قیمت تملک و نوع پرداخت زمان‌بر بودن و تورم را در احداث کاربری‌های عام المنفع باید نظر بگیریم.
وی با اشاره به مشکلات ساخت مسجد امام حسین(ع) در منطقه دو افزود: ازنظر شرعی وقتی شهرداری مسجدی را تخریب می‌کند باید مسجد را بسازد زیرا ممکن است مسجد با اقدام به ساخت هیئت‌امنا تکمیل‌نشده و دچار چالش‌های مختلف شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: ساخت مسجد و در نظر گرفتن تورم در زمان ساخت در ایجاد اعتماد اجتماعی در پروژه‌های بعدی که نیاز به تملک کاربری‌های عام المنفع مانند مسجد یا مدرسه دارد در پیشرفت پروژه‌ها و کم شدن زمان توافق بین شهرداری و مالکان کمک زیادی خواهد کرد.
وی تأکید کرد: باید عملکرد ما به‌گونه‌ای باشد که قبل از ورود به مجاری قانونی مانند ماده ۸ و ماده ۹ تمام تملک عرصه پروژه‌ها با رضایت شهروندان و مالکان در کمترین زمان انجام شود.
امرالهی در ادامه به لایحه تفاهم‌نامه بین شهرداری و مجموعه راهبر نیز اشاره کرد و گفت: راهبر در کل کشور شرح وظایف مشخصی دارد اما در قم این خدمات فراتر از سایر شهرها است.
وی تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی مختلف، پذیرایی و اسکان زائران داخلی و خارجی در ماه صفر و پیاده‌روی اربعین نیاز به تأمین امنیت ویژه دارد که مسئولیت مجموعه راهبر در قم را سنگین‌تر می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم بر کمک مدیریت شهری به مجموعه راهبر اذعان کرد و افزود: کمک مدیریت شهری به پلیس راهبر این امکان را به وجود میاورد که در ساماندهی ترافیک هماهنگی و تعامل بیشتری بین این دو نهاد برقرار شود.
وی به طرح سؤال از شهردار نیز پرداخت و بیان کرد: نباید طرح سؤال از شهردار به یک تابو تبدیل شود، شورای شهر وظیفه نظارتی داشته و این امکان وجود دارد تمام دوران خدمت یک شهردار نیاز باشد در خصوص مسائلی توضیحات بیشتری ارائه شود.
امرالهی در پایان تأکید کرد: همه ما برای خدمت به مردم در این جایگاه قرار داریم و باید برای حفظ حقوق مردم و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم تمام تلاش خود را کرده و به این مسئله که در هر سؤال شخص مدنظر نیست و تنها برای رسیدن به شرایط مطلوب باید تلاش کنیم دقت داشته باشیم.

انتهای پیام/