لزوم برگزاری همایش‌های بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های قم
لزوم برگزاری همایش‌های بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های قم

شهردار قم گفت:در هفته‌ای که به نام روز قم نام‌گذاری شده است باید در هر روز یک همایش در ابعاد ملی و بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های قم برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در جلسه هماهنگی روز قم گفت: برکات ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم منظومه‌ای تأثیرگذار است و این روز به مبدا زمانی برای تحولات مهمی در تاریخ تمدن ایرانی و اسلامی تبدیل شده است.

وی افزود: مباحثی مانند تحولات و برکات شهر قم با ورود حضرت معصومه (س)، معرفی و شناخت نسبت به مرقد این بانوی کریمه (س)، مسئله معرفی و شناخت امام زمان (عج)، شناخت مسجد مقدس جمکران، شناخت علما و اندیشمندان دینی مدفون و در حیات قم، میراث تاریخی و شناخت جامع از چالش‌های فرهنگی پیرامون قم باید در قالب برنامه‌های روز قم مورد تأکید باشد.

شهردار قم با بیان اینکه شهرداری قم در بزرگداشت روز قم تنها است، تصریح کرد: لازم است دستگاه‌هایی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و غیره نیز در راستای تبیین روز قم وارد میدان شوند.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: قم از نظر تاریخی دارای تمدن هفت‌هزارساله است و از طرفی آثار تاریخی و میراثی فراوانی در این شهر قم وجود دارد که معرفی آن‌ها صرفاً در یک روز ممکن نیست و لازم بوده تا روز قم در جایگاه و منزلت واقعی خود برگزار شود.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی دبیرخانه و ساختار منسجمی برای بزرگداشت روز قم ضروری است تا به‌تدریج این روز در سطح ملی و بین‌المللی نهادینه‌شده و تمام کشور درگیر این ایام شود و درگیری عموم شهروندان قمی نیز پررنگ‌تر شود.

شهردار قم با اشاره به دست‌اندرکاران برگزاری مراسم روز قم تأکید کرد: در هفته‌ای که به نام روز قم نام‌گذاری شده است باید در هر روز یک همایش در ابعاد ملی و بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های قم برگزار شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم