نبود راه مناسب از مهمترین مشکلات نمایشگاه بین‌المللی قم است
نبود راه مناسب از مهمترین مشکلات نمایشگاه بین‌المللی قم است

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قم می‌تواند برند اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای استان شود، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های نمایشگاه بین‌المللی، نداشتن راه مناسب از طرف تهران بوده و باید مسیر آن از آرامستان جدا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، روح الله امرالهی در دیدار با مسئولان نمایشگاه بین‌المللی قم بر نقش نمایشگاه قم در توسعه سرمایه‌گذاری در استان قم تأکید کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی قم می‌تواند برند اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای استان شود.

وی بر انجام برنامه‌ریزی بلندمدت برای رونق نمایشگاه بین‌المللی تأکید کرد و افزود: نمایشگاه بین‌المللی بارانداز مهمی برای اقتصاد و تجارت استان قم بوده و باید از این فرصت بهترین بهره‌برداری را ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه رفع معضلات نمایشگاه را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های نمایشگاه بین‌المللی نداشتن راه مناسب از طرف تهران بوده و باید مسیر آن از آرامستان جدا شود.

وی بهسازی مسیر نمایشگاه فضاسازی محیط پیرامونی آن را نیز مطرح کرد و گفت: نیاز داریم با سرعت بخشی در واگذاری زمین و فراهم‌کردن شرایط حضور سرمایه‌داران در معرفی ظرفیت‌های قم به جهان تمام دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را داشته باشند.

 امرالهی یکی از راه‌های رونق نمایشگاه را ساخت فرودگاه دانست و بیان کرد: ایجاد یک هاب حمل‌ونقلی کامل کمک می‌کند تمام ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شهر قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته و رونق اقتصادی مطلوبی در استان به نفع مردم رقم بخورد.

وی در پایان یادآور شد: مدیریت شهری و شورای شهر آمادگی همکاری با مسئولان نمایشگاه برای سرعت بخشی در تکمیل و فضاسازی نمایشگاه را داشته و امیدواریم این تعامل در تسریع و رونق سرمایه‌گذاری در استان بینجامد.

فعال‌شدن نمایشگاه بین‌المللی یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب سرمایه‌گذاران خارجی است

محمود مسگری؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در این دیدار رونق نمایشگاه را روشن‌شدن ویترین اقتصادی شهر دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان فعال‌شدن نمایشگاه بین‌المللی است.

وی معرفی جذاب ظرفیت‌های اقتصادی، صنایع و تولیدات استان را گام نخست در جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: باید نمایشگاه بین‌المللی قم به یکی از جاذبه‌های گردشگری استان تبدیل شده و به‌صورت دائم فعال باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: همچنین رفع مشکلات و معضلات نمایشگاه در دستور کار جدی استان قرار گیرد و به‌عنوان یک اولویت به آن پرداخته شود.

وی ایجاد دسترسی مستقل و بهسازی مسیر را لازم خواند و گفت: در حال حاضر برای نمایشگاه باید پارکینگ مناسب و آسفالت و همچنین مسیر اتصال به نمایشگاه تأمین شود و نیاز است تمام دستگاه‌ها وظایف خود را در این بخش انجام دهند.

مسگری توجه به نمایشگاه بین‌المللی را توجه به اقتصاد مردم دانست و خاطرنشان کرد: فراهم‌کردن شرایط حضور سرمایه‌گذاران در شهر قم به کمک نمایشگاه بین‌المللی امکان‌پذیر بوده و می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های اقتصادی شهر قم و تولیدات برای صادرات نقش مهمی را ایفا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/