آیت‌الله سعیدی: صداوسیما باید زبان گویای مردم باشد
آیت‌الله سعیدی: صداوسیما باید زبان گویای مردم باشد

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: ارتباط مستمر و مستقیم با مردم و شنیدن حرف مردم، بررسی مشکلات مردم، نظرخواهی و دریافت درد دل‌های مردم و رساندن به گوش مسئولین کشور باید توسط صداوسیما صورت گیرد، چرا که صداوسیما باید زبان گویای مردم شهر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با رئیس جدید و مدیران ارشد صداوسیمای مرکز قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: شاخصه‌هایی که در روایات برای شهر مقدس قم بیان شده است، نسبت به شهرهای دیگر وجود ندارد و این نشان‌دهنده قداست این شهر است.

وی افزود: از ویژگی‌های مهم و بارز این شهر وجود بابرکت بانوی کرامت است که برای بانوان یک الگو و برای دختران جامعه یک اسوه است.

 امام‌ جمعه قم تأکید کرد: با وجود اینکه حضرت یک بانو بودند، اما از وظایف و مأموریت‌های خود هیچ کوتاهی نکردند و به‌خوبی تمامی وظایف خود را به سرانجام رساندند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: شهر مقدس قم حرم اهل‌بیت (ع) است به همین خاطر باید نگاه خدمت‌رسانی در این شهر متفاوت باشد و به‌صورت مؤمنانه و منصفانه خدمت‌رسانی صورت بگیرد و غلتیدن صداوسیما به یک‌ جهت خاص مانع از خدمت‌رسانی درست خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر و مستقیم با مردم و شنیدن حرف مردم، بررسی مشکلات مردم توسط صداوسیما، نظرخواهی و دریافت درد دل‌های مردم و رساندن به گوش مسئولین کشور باید توسط صداوسیما صورت گیرد، چرا که صداوسیما باید زبان گویای مردم شهر باشد.

 سعیدی در ادامه گفت: یکی از وظایف صداوسیمای قم برجسته کردن فضای معنوی در شهر قم است، به همین خاطر باید اقداماتش حساب شده باشد.

 وی تأکید کرد: ارتباط مستقیم و مستمر روحانیون شاغل در صداوسیما با دفاتر مراجع و استفاده از نقطه‌نظرات حضرات امری بسیار مهم است که نباید از آن غافل شد.

قم به عنوان جهان شهر معنویت جایگاهی ویژه دارد

احمد پهلوانیان، رئیس جدید صداوسیمای مرکز قم نیز در این دیدار، اظهار داشت: قم به‌عنوان جهان شهر معنویت و معرفت جایگاه ویژه‌ای نسبت به دیگر شهرها و استان‌های ایران دارد و کمتر جایی در دنیا وجود دارد که چنین شاخصه‌هایی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضور بابرکت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حوزه‌های علمیه، مراجع و علمای بزرگوار در این شهر نشان‌دهنده اهمیت شهر مقدس قم است.

رئیس جدید صداوسیمای مرکز قم تأکید کرد: معنویت این شهر تماماً وابسته به بانوی کرامت بوده و با وجود آن حضرت، سیمای این شهر چهره درخشان و اعتبار به خود گرفته است و امیدواریم در این مسئولیت جدید بتوانیم آن طور که شایسته این شهر و مردم این شهر است انجام‌ وظیفه کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/