کاهش ۱۲ درصدی نرخ تصادف‌ها در استان قم
کاهش ۱۲ درصدی نرخ تصادف‌ها در استان قم

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: تعداد تصادف‌ها در مرداد پارسال و امسال به ترتیب ۲ هزار و ۱۰۴ فقره و یک هزار و ۸۳۵ فقره بود که ۲۶۹ فقره معادل ۱۲ درصد کاهش یافته است.

عزت‌الله بهزادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم بیان کرد: مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد مصدومان حوادث رانندگی در این استان ۱۳ درصد کاهش یافت. تعداد مصدومان تصادف ها در مردادماه پارسال، ۲ هزار و ۶۲۶ نفر و در مردادماه امسال ۲ هزار و ۲۷۶ نفر بود که ۳۵۰ نفر کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: تعداد تصادف ها در مردادماه پارسال و امسال به ترتیب ۲ هزار و ۱۰۴ فقره و یک هزار و ۸۳۵ فقره بود که ۲۶۹ فقره معادل ۱۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: همچنین تعداد مددجویان اورژانس از ۹ هزار و ۷۹۴ نفر در مرداد پارسال به ۹ هزار و ۷۳ نفر در مرداد امسال رسیده که ۷۲۱ نفر معادل ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بهزادی‌نیا بیان کرد: تعداد ماموریت های کارشناسان اورژانس نیز با کاهش هشت درصدی از ۱۱ هزار و ۴۴۶ مورد در مردادماه سال گذشته به ۱۰ هزار و ۵۱۵ مورد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی تماس با این مرکز، خاطرنشان کرد: مرداد سال گذشته ۲۸ هزار و ۵۸۸ تماس و در مدت مشابه امسال ۲۹ هزار و ۹۱۸ تماس با این مرکز برقرار شد که یک هزار و ۳۳۰ تماس افزایش یافته است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم تصریح کرد: در این مدت تعداد ماموریت موتورلانس ۸۵ مورد معادل هشت درصد افزایش یافته که پارسال یک هزار و ۴۹ مورد و امسال یک هزار و ۱۳۴ مورد بوده است.

وی افزود: مرداد امسال تعداد پرواز بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم ۲ سوتی و انتقال مددجو توسط بالگرد نیز به ترتیب ۴ نفر نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر بوده است.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/