پیش‌بینی بارش باران و خیزش گردوخاک در قم
پیش‌بینی بارش باران و خیزش گردوخاک در قم

مدیرکل هواشناسی استان قم از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای همه مناطق استان خبر داد‌.

مهران حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با بیان اینکه از عصر روز جمعه ۲۳ شهریور ماه تا صبح روز یکشنبه ۲۵ شهریور، وزش باد نسبتا شدید تا شدید شرقی و نفوذ و خیزش گرد و خاک، رگبار باران و رعد و برق را در مناطق مختلف استان خواهیم داشت، گفت: با توجه به این‌ شرایط هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

وی افزود: این سامانه به صورت افزایش شیو فشاری در سطح و عبور امواج فرعی و افزایش ناپایداری است و بر اثر آن شاهد وزش نسبتا شدید تا شدید و نفوذ و خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده باران در همه‌ مناطق استان قم خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان قم تصریح کرد: بر اثر نفوذ و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعدو کاهش کیفیت هوا، خطر کاهش دید افقی در جاده های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی وجود دارد.

حیدری افزود: با توجه به وقوع رگبار باران و رعد و برق از شنبه شب تا صبح یکشنبه، خطر بروز حادثه در کوهنوردی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرور جاده ای و خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب‌ زیاد توصیه می‌شود، عنوان کرد: در این مدت باید از توقف در کنار سازه های موقت، ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: اجرای تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک یا استفاده از دستگاه های پرنده کوچک، و رعایت تمهیدات لازم احتیاطی مربوط به رگبار ناگهانی و رعد و برق الزامی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم