سال گذشته ۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قم ثبت شد
سال گذشته ۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قم ثبت شد

استاندار قم گفت: کل سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته در استان ۲۱ میلیون دلار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید محمد آقامیری عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه در حال حاضر در یک جنگ تحمیلی اقتصادی به سر می‌بریم گفت: چنانچه به این امر باور نداشته باشیم قطعاً با لگد دشمن از خواب بیدار خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی به مراتب از جنگ نظامی خطرناک‌تر است افزود: مهمترین مسئله برای خروج از این شرایط توجه به رونق تولید و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

استاندار قم احترام به سرمایه‌گذاران و پیگیر مشکلات آنها بودن را از مهمترین مؤلفه‌های حمایت از سرمایه‌گذاری در استان دانست و عنوان کرد: مدیران استانی باید تلاش کنند اگر موانعی بر سر راه است آنها را بردارند و اگر جایی احساس می‌کنند که برای برداشته شدن موانع و مشکلات ممکن است دچار حواشی شوند به بنده اطلاع دهند و من خودم مسئولیت آن را قبول می‌کنم.

آقامیری کل سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته در استان را ۲۱ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاران رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و از همه مدیران استانی تقاضا دارند نهایت تلاش خود را برای سرمایه‌گذاری و تولید در استان به میدان بیاورند.

در این جلسه با پرداخت تسهیلات به ۳ واحد صنعتی به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال موافقت شد. همچنین در بخش کشاورزی ۱۰ طرح با اشتغال زایی برای ۴۰ نفر مورد بررسی قرار گرفت که با پرداخت تسهیلات ۹ میلیارد تومانی به این طرح‌ها موافقت شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/