معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، آموزش مخاطرات مواد مخدر در خانواده ها و مدارس را اولویت اصلی استان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، احمد حاجی زاده ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مصوبات، اظهار داشت: مدیران در عملیاتی کردن این مصوبات و رفع موانع موجود در مسیر اجرایی شدن آنها اهتمام جدی داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با بیان اقدامات قابل توجه متولیان امر مبارزه با مواد مخدر در استان، ییان کرد:  یکی از الزامات در مبارزه با این بلای خانمان سوز، آموزش های پیشگیرانه در خانواده ها و مدارس است که باید به‌طور جد پیگیری شود.

حاجی زاده استفاده از تبلیغات محیطی و فضاسازی‌های شهری را یکی دیگر از راه های اطلاع رسانی و هشدار به نسل های جوان در مورد مخاطرات سوء مصرف مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی دانست و گفت: دستگاه های متولی در این زمینه با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اقدامات لازم را صورت دهند.

وی ظرفیت پایگاه های بسیج و مساجد را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: فضای معنوی و صمیمانه در این اماکن، نقش مهم و اثر گذاری در دور نگه داشتن نسل جوان از مواد مخدر دارد و باید برنامه ها و طرح های مناسبی برای فعالیت و پویایی بیش از پیش مساجد و پایگاه های بسیج در این صورت دهیم.

معاون استاندار قم انسجام و همکاری بین دستگاه های استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر را خوب عنوان کرد و افزود: کار مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی تعطیلی ندارد و باید تلاشی شبانه روز و جهادی برای فراهم کردن محیطی امن و جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر انجام شود.

حاجی زاده خاطر نشان کرد: اجرای مصوبات و برنامه های استان در سطح شهرستان های قم، کهک و جعفرآباد نیز در دستور کار فرمانداران قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/