۲۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قم طی ۵ ماه اخیر
۲۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قم طی ۵ ماه اخیر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در قم گفت: در پنج ماهه امسال با رقمی بیش از ۲۲ میلیون و ۷۸۳ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده رو به رو هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: بر اساس آمار سازمان سرمایه گذاری کشور، این استان در سال ۱۴۰۲ رتبه پنجم تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را کسب کرده‌است.

 وی افزود: در سه سال اخیر، روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی درقم به پیشرفت قابل توجهی رسیده‌ که مرهون حمایت مسئولان استان و بسترسازی‌های اساسی در جریان جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در قم بیان کرد: در پنج ماهه امسال با رقمی بیش از ۲۲ میلیون و ۷۸۳ هزار دلار سرمایه‌گذاری مصوب رو به رو هستیم که با این روند افزایشی، تمایل به سرمایه‌گذاری خارجی در استان، کاملا محسوس و ملموس است.

فراهانی تصریح کرد: در ۱۲ماهه سال گذشته ۲۸ میلیون و ۱۹۳ هزار دلار مصوب سرمایه گذاری خارجی داشتیم.

وی گفت: برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل تردد و اقامت سرمایه‌گذار، در ۶ ماه گذشته، دو رویداد مبارک در استان رقم خورده‌است که روند صعودی آمار سرمایه گذاری خارجی در استان، اهمیت و منافع حاصل از این دو رویداد را نشان می‌دهد.

فراهانی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در کمتر از پنج ماه، مانع طولانی شدن فرایند ثبت سرمایه‌گذاری و مانع خسته شدن سرمایه گذار بوده‌است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم افزود: اتفاق مهم دیگر در حوزه حمایت و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، راه‌اندازی مرکز ویژه خدمات فراجا در همین اداره کل بوده‌است که به مسائل و چالش‌های مرتبط با اقامت سرمایه گذاران رسیدگی می‌کند.

فراهانی اضافه کرد: اقبال سرمایه‌گذاران خارجی به قم، حکایت از آگاهی این قشر به موقعیت استراتژیک قم در حوزه جغرافیا، تنوع جمعیتی، مراکز علمی، مذهبی و اهمیت ویژه این استان دارد.

وی یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه برای سرمایه‌گذاران منطقه به خصوص سرمایه‌گذاران عراقی را توجه ویژه به توریسم درمانی و گردشگری خواند و افزود: قرابت فرهنگی عراق و ایران و نگاه ویژه به قم باعث شده که سالانه مراجعان و مسافران عراقی زیادی برای زیارت و درمان به قم سفر کنند؛ بنابراین توجه سرمایه‌گذاران عراقی به توریسم درمانی و گردشگری در استان قم، علاوه بر بهره‌مندی اقتصادی برای سرمایه گذار، خدمتی مانا و مفید به عزیزان عراقی نیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/