تقویت هویت دینی دانش‌آموزان از سال‌های ابتدای در دستور کار قرار گیرد
تقویت هویت دینی دانش‌آموزان از سال‌های ابتدای در دستور کار قرار گیرد

ملایی با تأکید بر استفاده از فرصت باقی‌مانده برای اجرای کارهای فرهنگی گفت: باید کار فرهنگی و توجه به مسائل مربوط به دین را از سال‌های ابتدایی آغاز کنیم و باید از این فرصتی که در اختیار ما در مدیریت شهری قرار گرفته استفاده کرده و برای فرهنگ‌سازی و ایجاد هویت دینی انقلابی بین دانش‌آموزان بهره ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر مصطفی ملایی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد با اشاره به مشکلات فرهنگی در بین قشر دانش‌آموز اظهار داشت: متأسفانه امروز پدیده تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن علیه فرهنگ و کشور ایران بیش از گذشته جدی و خطرناک است.

وی تمایل به مهاجرت در بین دانش‌آموزان را دردی برای جامعه دانست و افزود: به‌جای این که دانش‌آموزان دغدغه کشور و جامعه را داشته باشند دغدغه مهاجرت دارند و باید تا فرصت به تمامه از دست نرفته برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: باید کار فرهنگی و توجه به مسائل مربوط به دین را از سال‌های ابتدایی آغاز کنیم و باید از این فرصتی که در اختیار ما در مدیریت شهری قرار گرفته استفاده کرده و برای فرهنگ‌سازی و ایجاد هویت دینی انقلابی بین دانش‌آموزان بهره ببریم.

وی با تأکید بر داشتن زمان و امکان جبران کم‌کاری‌های فرهنگی ادامه داد: تا زمان باقی است باید نسبت به تکریم و توجه به دانش‌آموزان کاری کرده و برای شروع سال تحصیلی که با هفته دفاع مقدس هم‌زمان شده می‌توانیم مراسمی باشکوه در سطح شهر اجرا کنیم.

دکتر ملایی بر اولویت‌بندی نیازهای دانش‌آموزان و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی توجه کرد و گفت: همکاری و تعامل بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش می‌تواند در جبران کاستی‌ها سرعت ایجاد کرده و مسائل مهم در اولویت قرار گیرد.

وی توجه جامعه‌شناسان به جایگاه مدرسه را یادآور شد و گفت: مساجد به منزله قلب جامعه و مدارس به منزله مغز یک جامعه است که باید به این دو ارگان حیاتی جامعه توجه لازم را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در پایان تأکید کرد: باید تعاملات بین این دو نهاد افزایش پیدا کند تا بتوانیم به کمک و تعامل بیشتر مشکلات و چالش‌های فرهنگی شهر قم را حل کرده و هویت انقلابی و دینی شهر را تقویت کنیم.

انتهای پیام/