راه‌اندازی سیستم پایش در سازمان آتش‌نشانی قم تا پایان سال ۱۴۰۳
راه‌اندازی سیستم پایش در سازمان آتش‌نشانی قم تا پایان سال ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: با راه‌اندازی سیستم رصد، خیابان‌های خلوت و معابر شهری روان و کوتاه را شناسایی کردیم و خودروهای آتش‌نشانی در زمان کوتاه‌تری به محل حادثه اعزام می‌شوند.

علی زندیه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم با بیان اینکه تحول در سیستم ارتباطی آتش‌نشانی قم یک گام بزرگ در ارتقای ایمنی شهری محسوب می‌شود، اظهار کرد: از سه دهه گذشته سیستم ارتباطی در سازمان آتش‌نشانی به صورت آنالوگ بود و به دلایل مختلف از جمله بلند مرتبه‌سازی ارتباط خوبی با سطح شهر نداشتیم.

وی با بیان اینکه سیستم جدید در سازمان راه‌اندازی شده است، افزود: با تحول در سیستم سازمان آتش‌نشانی و تبدیل سیستم آنالوگ به سیستم دیجیتال، مشکلات این بخش رفع شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم مکان‌یابی را یکی از مشکلات سازمان آتش‌نشانی اعلام و خاطرنشان کرد: با تحول در سیستم ارتباطی، آدرس و کد پستی تماس گیرنده از طریق تلفن‌های ثابت و در تلفن‌های همراه با استفاده از دکل‌های BTS محدوده و مکان تماس گیرنده دریافت می‌شود و خودروها به محل حادثه اعزام می‌شوند.

زندیه از راه‌اندازی سیستم پایش شهر و ایستگاه‌های آتش‌نشانی تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد: با راه‌اندازی سیستم رصد، خیابان‌های خلوت و معابر شهری روان و کوتاه را شناسایی کردیم و خودروهای آتش‌نشانی در زمان کوتاه‌تری به محل حادثه اعزام می‌شوند.