آخرین وضعیت سرویس مدارس قم برای آغاز سال تحصیلی
آخرین وضعیت سرویس مدارس قم برای آغاز سال تحصیلی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری قم آخرین وضعیت سرویس مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

قاسم طالبی در گفتگو با خبرنگار نسیم قم، با اشاره به آخرین تصمیماتی که درباره‌ سرویس مدارس گرفته شده است، گفت: مدتی پیش مشکلی در زمینه‌ نرخ سرویس مدارس اتفاق افتاد، ما بلافاصله برای رفع این مسئله هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری قم افزود: بر این اساس ما به شرکت‌های مجری اعلام کردیم که به تعداد هر دانش‌آموز، مبلغ ضمانت‌نامه‌ای علی‌الحساب به میزان ۲.۵ میلیون تومان را از اولیا عزیز اخذ کنند؛ پس از اینکه ثبت‌نام صورت گرفت، مدارس را در سامانه در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهیم تا نسبت به باقی کارهای ثبت‌نام اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

وی درباره‌ زمان تعیین نرخ سرویس مدارس و تصمیم نهایی سازمان بیان کرد: ما در سنوات گذشته نیز با تأخیر تعیین نرخ سرویس مدارس روبه‌رو بودیم، به همین خاطر آمادگی داشتیم و مبلغ علی‌الحساب را عنوان کردیم. ما نرخ مشخصی را به شورای شهر ارسال کردیم. ان‌شاءالله پس تصویب در صحن علنی و تأیید فرمانداری، نرخ مشخص ابلاغ می‌شود و ما بلافاصله به شرکت‌ها اعلام می‌کنیم.

طالبی عنوان کرد: ما از طرق مختلف از جمله بنر، رسانه‌های مجازی و صداوسیما نرخ مصوب را به اولیای محترم اعلام می‌کنیم. این نرخ هم بر اساس کیلومتر لحاظ می‌شود. برای مثال حداقل مسافت ما ۳ کیلومتر در رفت و برگشت است؛ به تناسب آن هر کیلومتری که اضافه شود مبلغ تغییر می‌کند. تمام نرخ‌ها به صورت شفاف به اولیای اطلاع داده می‌شود.

طالبی تصریح کرد: طبق مصوبه‌ای که در شورای ترافیک استان مطرح شده است، ما برای ثبت‌نام باید ۴۰درصد از مبلغ را از اولیا اخذ کنیم، که این میزان در قرارداد نهایی ثبت می‌شود. مبلغ دو ۳۰درصد نیز تا پیش از پایان بهمن‌ماه به شرکت‌ها پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری قم از لایحه‌ای که به شورای شهر در زمینه‌ قیمت ارسال کرده‌اند گفت و افزود: این مبلغ تقریبا ۷۸۰ هزار تومان برای میانگین ۳ کیلومتر در رفت و برگشت است و طبیعتا با افزایش کیلومتر این رقم نیز درصدی افزایش پیدا می‌کند. بر همین اساس مبلغ ۲.۵ میلیون تومان را به عنوان ضمانت دریافت می‌کنیم.

وی گفت: در سنوات گذشته موردی در زمینه‌ ضمانت‌نامه دریافت نمی‌شد. ما تمام این مسائل را بررسی کردیم و امن‌ترین راهی که این اطمینان خاطر را بابت مبلغ پرداختی اولیا داشته باشیم، بحث آورده‌ تضمینی بود.

طالبی در پاسخ به این سوال که سازمان تاکسیرانی چه ملاک‌ها و معیارهایی را برای انتخاب راننده و سرویس مدارس در نظر گرفته‌ است، اذعان کرد: ما همه ساله در کنار نرخ سرویس مدارس، نرخ کرایه تاکسی را نیز در برنامه کاری خود داریم. برای تعیین عدد نرخ کرایه تاکسی، از وزارت کشور یک جدولی به ما ابلاغ می‌شود که در آن موضوعاتی همچون معیارها و هزینه‌های خودرو مشخص شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری قم بیان کرد: در جدول ابلاغی وزارت کشور، برنامه‌ یکساله تعمیرات خودرو پیش‌بینی شده است. ما این اعداد را به روز از استعلام‌های ایساکو و بیمه شخص ثالت خودرو انجام می‌دهیم و اطلاعات لازم را به دست آورده و در جدول و سامانه‌ی مربوطه بارگزاری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر کارگرانی که می‌خواهند حقوق سالانه آن‌ها افزایش داشته باشند را نیز مورد رصد قرار می‌دهیم؛ به این ترتیب همه‌ این برنامه‌ها پس از بررسی‌های لازم، جمع‌بندی شده و درصد نهایی را برای درآمد راننده تاکسی مشخص می‌کنیم تا درآمد و هزینه او باهم منطبق باشد.

طالبی عنوان کرد: ما در بحث کرایه تاکسی، نرخ تعیین شده را به شورای شهر ارائه می‌دادیم و با توجه به اینکه تمام ابعاد از جمله جامعه تاکسی‌دارها و جامعه مردم را درنظر می‌گرفتیم، معمولا نرخ مطرح شده بالاتر بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری قم گفت: ما این فرآیند را برای تعیین نرخ سرویس مدارس نیز لحاظ کردیم. البته با احتساب به اینکه ۸ ساعت کارکرد یک راننده تاکسی، در یک ساعت انجام می‌پذیرفت. ما ۲۲ روز در ماه را برای حقوق یک راننده برآورد کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/