مدیرکل گمرکات قم از عزم و اراده جدی برای تشکیل پرونده و مبارزه با قاچاق کالا در استان خبر داد.

اسفندیار دریکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا شهریور، ۲۰۳ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش حدود ۸۰۰ میلیارد ریال در گمرکات این استان تشکیل شده‌ است.

وی افزود: هدف ما از کمک به نهادهای مسئول در امر مقابله با قاچاق کمک به توسعه فعالیت‌های تجاری سالم و قانون‌مند است و در این راستا از همه ظرفیت‌های کارشناسی خود استفاده می‌کنیم.

مدیرکل گمرکات قم گفت: کارشناسان اداره کل گمرکات قم در زمینه ارزش‌گذاری کالاهای قاچاق کشف شده در استان با دستگاه‌های متولی نهایت همکاری را دارند.

وی ادامه داد: پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در این اداره کل پس از انجام مراحل اداری همچون فرآیند ارزش گذاری برای رسیدگی و صدور رای در اختیار مراجع قانونی قرار می‌گیرد.

مدیرکل گمرکات قم تصریح کرد: براساس پایش صورت گرفته از ابتدای سال‌جاری تا پایان مرداد،‌ نزدیک به ۷۳ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شده‌ است.

دریکوندی بیان کرد: در همین رابطه و در مدت یاد شده ۸۰ هزار و ۳۵۶ تُن کالا در قالب تعداد ۲ هزار و ۲۰۸ اظهارنامه، به ارزش ۷۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۹۲۰ دلار از طریق گمرکات استان قم به کشورهای هدف صادر شد.

مدیرکل گمرکات قم افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مرداد، ۲۹ هزار و ۸۲۸ تُن کالا در قالب تعداد یک‌هزار و ۲ اظهارنامه، به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۴۱ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

وی بیان کرد: بیشتر حجم واردات انجام شده به گمرکات قم را کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و همچنین مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد که در راستای کمک به پیشرفت اقتصادی استان است.

دریکوندی گفت: درآمد کل گمرکات قم نیز در این مدت بیش از ۴۲۴ میلیارد تومان بوده‌ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/