برگزاری چهل و دومین جلسه شورای فناوری سلامت دانشگاه در خرداد ماه ۱۴۰۳
برگزاری چهل و دومین جلسه شورای فناوری سلامت دانشگاه در خرداد ماه ۱۴۰۳
زمینه‌های عملیاتی شدن توانمندی‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه فراهم شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، چهل و دومین جلسه شورای فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم  با حضور دکتر عالی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و اعضای حاضر برگزار شد.

بررسی قرارداد “ارتباط با صنعت و جامعه” ؛ فلوچارت “ثبت پایان نامه فناوران دانشجویی” و فرم طرح پیشنهادی(پروپوزال) مربوط به طرح‌های فناورانه” از جمله مواردی بودند که پس از بحث و تبادل نظر در این جلسه به تصویب رسیدند.

این جلسه با هدف احصای توانمندی‌های عملیاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم به منظور معرفی به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در سالن شهید سلیمانی معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این جلسه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: دانشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی در راستای ارائه خدمات به صنایع استان، حل مشکلات و همچنین بهبود و ارتقای شرایط واحدهای تولیدی استان به ویژه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دارد.

دکتر رحیم عالی افزود: این نشست با هدف پیگیری نامه استانداری به دانشگاه‌های استان قم پیرامون ظرفیت بالای استان در دو حوزه آموزش عالی و صنعت و همچنین اعلام زمینه‌های عملیاتی شدن توانمندی‌های اعضای هیئت علمی و کارشناسان دانشگاه‌‌ها برگزار می‌شود.

همچنین مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه بررسی و تصویب فلوچارت “ثبت پایان نامه فناوران دانشجویی” را مورد توجه قرار داد و گفت: از سال جاری با توجه به اهمیت تحقق مفاد شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر « جهش تولید با مشارکت مردم»، شورای فناوری دانشکده‌ها به صورت مستقل از شورای پژوهشی دانشکده‌ها ابلاغ و راه اندازی شده است.

دکتر سردار آبادی ادامه داد: به همین دلیل، تمامی طرح‌ها و پروپوزال‌ها در صورت تصویب تا مبلغ ۷۰ میلیون تومان نیاز به بررسی شورای فناوری دانشگاه ندارد و تاییدیه صورت جسله شورای فناوری دانشکده مورد تایید شورای پژوهشی مرکزی دانشگاه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این مبلغ بیشتر از ۷۰ میلیون تومان باشد طرح بایستی به شورای فناوری دانشگاه منتقل و پس از تایید به شورای پژوهشی مرکزی ارجاع داده شود.

وی همچنین به بررسی و تصویب فرم طرح پیشنهادی(پروپوزال) مربوط به طرح‌های فناورانه در این جلسه اشاره و ابراز داشت: فرم طرح پیشنهادی فناورانه‌‌ ای که باید اصلاح می‌شده در این جلسه اصلاح و به مسئول مربوطه ارسال شد.

فاطمه ندیری