دو مطالبه و تکلیف جدی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش
دو مطالبه و تکلیف جدی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: چرخش از کتاب محوری به برنامه‌محوری و همچنین گذار از محوریت کتب درسی به بسته‌های جامع تعلیم‌وتربیت، دو مطالبه و تکلیف جدی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی لطیفی امروز در آیبن افتتاح مدرسه شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی در منطقه شیخ‌آباد قم با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام سوگواری اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، سلام ویژه وزیر جدید آموزش‌وپرورش را به همه دست‌اندرکاران عرصه مدرسه‌سازی ابلاغ کرد و گفت: چرخش از کتاب محوری به برنامه‌محوری و همچنین گذار از محوریت کتب درسی به بسته‌های جامع تعلیم‌وتربیت، دو مطالبه و تکلیف جدی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

وی با بیان اینکه پیش‌نیاز تحقق این دو تکلیف مهم، داشتن مدرسه‌های با امکانات مناسب و تقویت جایگاه مدرسه است افزود: نباید از یاد برد که کتاب‌درسی، تنها یک ابزار در مسیر تحقق برنامه آموزش‌وپرورش است و نه کل برنامه.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور همچنین خاطرنشان کرد: ساخت مدارس باکیفیت و مدارسی که دانش‌آموزان ما در آن احساس آسایش و امنیت داشته باشند؛ بسیار مهم است.

معاون آموزش‌وپرورش همچنین دانش‌آموزان حاضر در این نشست را مخاطب قرار داد و اذعان کرد: ما همواره به دنبال آن هستیم تا شناخت بهتری از وضعیت دانش‌آموزان به دست آوریم که برگزاری آزمون‌های نهایی در دو سال اخیر نیز در همین راستا بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/