بلاتکلیفی مسیر راه‌آهن متروکه قم/ وعده‌هایی که عملی نشد
بلاتکلیفی مسیر راه‌آهن متروکه قم/ وعده‌هایی که عملی نشد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود در زمینه ساماندهی مسیر ریل آهن متروکه قم عمل نکرده است.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم‌ اظهار داشت: با توجه با مصوبات سفر اول رئیس جمهور شهید در سال ۱۴۰۰ به استان قم، مصوب شد که ریل راه آهن از ایستگاه مرکزی قم تا ایستگاه جمکران به طول ۷ کیلومتر جمع آوری و زمین آن تحویل شهرداری‌ قم شود.

وی افزود: فارغ از‌ اینکه ریل‌ها در زمان خودش از راه آهن‌جمع آوری نشد و شهرداری مکلف به جمع آوری شد و جمع آوری کرد اما به کرات تاکید شده بود که زمین تحویل شهرداری گردد و اگر معرض مالکی داشته باشد از ۸۰ هکتاری پردیسان که از بازپس گیری اراضی قرارادی که واگذاری آن مهلتش سپری شده تحویل دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم‌ تصریح کرد: بلافاصله شهرداری سال در سال‌های ۱۴۰۰ و ۴۰۱ اقدام کرد و طراحی بسیارخوبی بر روی مسیر انجام شد. حتی قرارداد در دو مرحله حد فاصل مصلی تا فاز پنج عمار یاسر و از فاز پنج‌ عمار یاسر تا خیابان رسالت، به مبلغ ۱۷ و ۳۳ میلیارد هم‌‌ انعقاد کردیم اما چون بحث رفع معرض مالکین برطرف نشد و زمین معرض به مالکین داده نشد به سرانجام نرسید.

حلوایی زاده با بیان اینکه چون رفع معرض مالکین انجام نشد و کامل تحویل شهرداری نشد در دو سه مرحله کار را تعطیل کردند، گفت: متن مصوبه شفاف است و از روز اول همه می‌دانستند که ریل راه آهن‌ زمینش مالک دارد و باید پاسخ‌ مالکین و معوض مالکین داده شود.

وی افزود: مکاتبات همه انجام شد اما معاوض ملکی انجام نشد و همه این مسائل به راه و شهرسازی مربوط است و اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود در زمینه ساماندهی مسیر ریل آهن متروکه قم عمل نکرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/.