اعزام ۵۲ هزار زائر قمی اربعین با اتوبوس به مرزهای چهارگانه
اعزام ۵۲ هزار زائر قمی اربعین با اتوبوس به مرزهای چهارگانه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: ما از ابتدای طرح اربعین حسینی قریب به ۵۲ هزار مسافر را با حمل و نقل عمومی و اتوبوس به مرزهای ۴ گانه اعزام کردیم.

محمد پورتیموری در گفتگو با خبرنگار نسیم قم، با اشاره به تعداد جابه‌جایی زائران از استان قم در ایام اربعین اظهار داشت: ما از ابتدای طرح اربعین حسینی قریب به ۵۲ هزار مسافر را با حمل و نقل عمومی و اتوبوس به مرزهای چهارگانه اعزام کردیم و تا این لحظه از این تعداد نزدیک به ۹۵ درصد از طریق حمل و نقل عمومی به کشور بازگشتند.  

پورتیموری درباره‌ی تعداد ناوگان و هزینه حمل و نقل گفت و ادامه داد: تقریبا تعداد ۱۸۰۰ سرویس اتوبوسی وظیفه‌ حمل و نقل رفت و برگشت را عهده‌دار بودند. به طور دقیق می‌توان به ۱۷۵۰ سرویس رفت و ۱۸۰۰ سرویس برگشت اشاره کرد. نرخ بلیط کاملا مصوب بود و این موضوع به صورت شفاف در سکوهای فروش اینترنتی کنترل می‌شد.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: در خصوص سفرهای بازگشت زائران اربعین،  به صورت متمرکز در پایانه مرکزی شهید بهشتی و پایانه برکت صورت می‌گرفت و مستقیم توسط قرارگاه مرکزی اربعین مدیریت می‌شد. سکوهایی برای شهرها استان‌های مختلف برنامه‌ریزی شده بود.

  وی عنوان کرد: همکاران ما در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها درباره‌ی مبحث نرخ حتما مستقر بودند و در زمینه‌ی نرخ نظارت داشتند. الحمدالله ما باتوجه به حجم بالای اعزام اتوبوس، امسال مشکل خاصی نداشتیم. زائران عزیز شاهد بودند که جزو معدود استان‌هایی بودیم که به هیچ عنوان صف طولانی نداشتیم، مگر اینکه حد ظرفیت یک اتوبوس می‌بود.

  پورتیموری تصریح کرد: تا شب گذشته که جابه‌جایی و بازگشت مسافران از پایانه‌ی برکت صورت می‌گرفت، هزینه خاصی به ما گزارش نشده است. البته اتوبوس‌های درون شهری هزینه‌ای را دریافت می‌کردند. از شب گذشته اتوبوس‌هایی که به مرز و پایانه شهید سلیمانی منتقل می‌شدند، براساس نرخ مصوب که باید باشد می‌بود و نباید مابه‌التفاوتی دریافت می‌شد. 

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اظهار داشت: از روزهای گذشته چنانچه از پایانه‌ی برکت سفر بازگشت انجام می‌شد، اتوبوس‌های شرکت واحد بود و هزینه‌ی جابجایی نباید دریافت می‌کردند. 

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/.