امام جمعه قم: صداوسیما به فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی توجه کند
امام جمعه قم: صداوسیما به فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی توجه کند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مصرف انرژی در کشور ما گاهی با برخی کشورهای پرجمعیت برابری می‌کند و این نشان دهنده این است که هنوز فرهنگ مصرف در جامعه ما به درستی تبیین نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مدیر عامل شرکت گاز استان قم و اعضای هیئت مدیره این شرکت با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کردند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم صرفه جویی گفت: مصرف انرژی در کشور ما گاهی با برخی کشورهای پرجمعیت برابری می‌کند و این نشان دهنده این است که هنوز فرهنگ مصرف در جامعه ما به درستی تبیین نشده است، لذا نیاز است نسبت به این نعمت خدادادی و سرمایه ملی تبیین صحیح صورت بگیرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در زمینه جهاد تبیین گفت: یکی از راه‌های جهاد تبیین، بیان به صورت گفتاری است و به اعتقاد من این تبیین گفتاری تأثیر فوق العاده‌ای در سیاست، فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی ما دارد.

امام جمعه قم افزود: اگر دعوت به صرفه جویی در جامعه به درستی بیان شود و مردم از زحماتی که در راه استخراج این منابع صورت می‌گیرد باخبر شوند، کاملا با مسئولین زحمت‌کش همراهی خواهند کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود هر آنچه از این منابع در کشور استخراج و تولید می‌شود همگی در کشور خودمان مصرف می‌شود و به صادرات و تولید محصولات دیگر نمی‌رسد که این به هیچ وجه زیبنده کشور نیست.

استاد حوزه علمیه قم گفت: لازم است بخشی از برنامه‌های صدا و سیما به مسئله فرهنگ سازی صرفه جویی و جهاد تبیین در این زمینه اختصاص پیدا کند و کارشناسان این مسائل را تبیین کنند.

در ابتدای این دیدار مرتضی خوش لهجه؛ مدیر عامل شرکت گاز استان قم ضمن تسلیت اربعین حسینی، گزارشی از عملکردها و فعالیت‌های انجام شده این شرکت در استان قم را بیان کرد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم انجام شده فعالیت‌های فرهنگی در جهت اصلاح الگوی مصرف شهروندان بود که باعث کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/