قم یکی از بهترین شهرها در زمینه اجرای برنامه‌های فرزندپروری
قم یکی از بهترین شهرها در زمینه اجرای برنامه‌های فرزندپروری

معاون یونیسف در ایران گفت: قم یکی از بهترین‌ شهرهای کشور در زمینه اجرای برنامه‌های فرزندپروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مونیکا نیلسون در نشست هم‌اندیشی و تقدیر از مربیان و مجریان برتر دوره‌های آموزشی تربیت مربی با موضوع «فرزندپروری نوجوان» در قم گفت: حمایت از والدین نوجوانان از طریق آموزش والدگری یا فرزندپروری از جمله برنامه‌های یونیسف است.

وی افزود: این دستاورد از طریق همکاری عالی بین سازمانی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اداره‌هایی از جمله مرکز بهداشت، آموزش‌وپرورش، هلال‌احمر، استانداری قم، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های غیردولتی استان امکان‌پذیر شد.

معاون یونیسف در ایران  با بیان این که این همکاری قم را به یکی از بهترین‌های کشور در زمینه فرزندپروری تبدیل کرده‌ است، اضافه کرد: استفاده کارآمد از منابع همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های بین سازمان‌های دولتی و غیردولتی و مشارکت آن‌ها برای موفقیت برنامه بسیار مهم بوده است.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که یکی از برنامه‌های مبتنی بر شواهد به نام ‌والدگری یا فرزندپروری در استان قم در حال اجرا و گسترش است و از این طریق به والدین بیشتری دسترسی پیدا می‌کنم و آن‌ها را به مهارت های زندگی برای تربیت نوجوانی سالم، سازنده، شاد و توانمند مجهز می‌کنم.

نیلسون تاکید کرد: سعی می‌کنیم این تجربه موفق قم را به سایر استان‌ها نیز بسط دهیم.

وی با تاکید بر این که فرزندپروری سنگ بنای پیشگیری در یونیسف است، تصریح کرد: با توجه به این که والد هم به پدر و هم به مادر گفته می‌شود، خیلی خوب است که پدرها را هم بیشتر در این برنامه‌ها درگیر کنیم.

معاون یونیسف در ایران خطاب به مربیان آموزش‌دیده گفت: شما پیشگامان این طرح بودید و اگر با هم جلو بروید این برنامه به‌خوبی پیش خواهد رفت؛ اشتیاق و ذوق شما برای این کار مثال‌زدنی است.

معاون یونیسف در ایران افزود: از همکاران سطح استانی و ستادی درخواست می‌کنیم از رفع سریع مشکلات و گلوگاه‌ها حمایت کنند و پیشرفت در برنامه‌های توسعه‌ای ما را تسریع کنند.

وی ادامه داد: از سازمان برنامه‌وبودجه و مجلس استمداد می‌کنم برای کمک به این برنامه‌ها و دریافت بودجه برای افزایش توانمندسازی و تربیت مربیان کمک کنند؛ ما هم کمک خواهیم کرد.

مجید اصغری رییس مرکز بهداشت قم نیز در این نشست گفت: سواد سلامت در صورتی ارتقا می‌یابد که ارتباط دوسویه سلامت با دانشگاهیان و آموزش‌وپرورش برقرار شود و این کار نیازمند برنامه ویژه‌ای است.

سیدصادق میریی مدیرکل بهزیستی قم نیز گفت: آگاه‌سازی آحاد جامعه در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سطوح مختلف قابل‌اجراست که باید با فرهنگ ایرانی منطبق باشد و در جامعه ایجاد تضاد نکند.

نشست هم‌اندیشی و تقدیر از مربیان و مجریان برتر دوره‌های آموزشی تربیت مربی با موضوع «فرزندپروری نوجوان» در مرکز آموزش قوه قضاییه برگزار شد.

این دوره‌های آموزشی در آذر و بهمن سال گذشته توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری یونیسف برای اولین بار در کشور در استان قم برای ۷۶ نفر از روانشناسان و مشاوران دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، مرکز بهداشت، هلال‌احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد استان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/