سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد ریالی در بانک شهر به نفع مردم نیست
سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد ریالی در بانک شهر به نفع مردم نیست

آمره با تاکید بر این مهم که افزایش سرمایه در بانک شهر به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال ابهامات زیادی دارد، گفت: بانک شهر تاکنون دستاورد عینی و شفافی برای شهرداری قم باوجود سهامداری نداشته است و در حال حاضر اولویت‌های مهم‌تری در اجرای زیرساخت‌های شهر مانند مترو و مونوریل داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر معصومه آمره در صد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اعلام مخالفت خود مبنی برافزایش سرمایه شهرداری قم در بانک شهر اظهار داشت: افزایش سرمایه در بانک شهر به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان ابهامات زیادی دارد.
وی این افزایش سرمایه را به صلاح مردم ندانست و افزود: بانک شهر تاکنون دستاورد عینی و شفافی برای شهرداری قم باوجود سهامداری نداشته است و اولویت‌های مهم‌تری در اجرای زیرساخت‌های شهر مانند مترو و مونوریل داریم.
عضو شورای شهر قم ادامه داد: امروز شهر قم در پروژه مترو و مونوریل بیشتر از سرمایه‌گذاری به این پول نیاز دارد و اتمام این پروژه‌ها نیز مطالبه مردم است.
آمره اولویت‌های سرمایه‌گذاری در شهر قم را موردتوجه قرارداد و گفت: اولویت‌های مهم‌تری از افزایش سرمایه در بانک داریم، به‌طوری‌که با توجه به شرایط اقتصادی امروز شاید بهتر باشد در بازار ملک و انجام پروژه‌های بزرگ روی زمین‌مانده سرمایه‌گذاری کرد.
عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: برای جلوگیری از زیان در چنین سرمایه‌گذاری‌هایی مشاوران اقتصادی زبده باید برای شهرداری تصمیم‌گیری کنند، زیرا اگر این اقدام با گرفتن تسهیلات از بانک هم باشد درنهایت از پول عوارض مردم باید اقساط آن پرداخت گردد.
وی خواستار حفظ حقوق شهر شد و ابراز کرد: نمی‌توان به‌راحتی باعث تضییع حقوق شهر شد‌، در جلسات انجام شده نیز هیچ اسنادی مبنی بر سودآور بودن این سرمایه‌گذاری ارائه نشده و بدون ارائه سند مبنی بر بهره‌مندی شهر از این سرمایه‌گذاری نمی‌توانیم به آن رأی دهیم.
انتهای پیام/