شهرداری قم در تأمین منابع مالی ماده ۱۶ ورود کند
شهرداری قم در تأمین منابع مالی ماده ۱۶ ورود کند

میرئی با تأکید بر اهمیت تأمین منابع مالی در درمان و نگهداری معتادان گفت: شهرداری قم نیز می‌تواند بر اساس مسئولیت اجتماعی که دارد به ما کمک کند تا این مرکز نگهداری معتادان سرپا مانده و به توانمندسازی معتادان با تأمین منابع مالی ماده ۱۶ کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر سید صادق میرئی با حضور در صد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی قم اظهار داشت: امروز جامعه هدف بهزیستی قم ۳۵ هزار نفر است که ۲۳ هزار نفر آن‌ها معلول و ناتوانی دارند.
وی منابع دولتی را برای حمایت از مددجویان کافی ندانست و افزود: سال گذشته ۱۷ هزار تماس با سامانه آنلاین بهزیستی استان قم برقرارشده که بخش مهمی از آن در خصوص موضوع اعتیاد بوده است.
مدیرکل بهزیستی قم گفت: همچنین سال گذشته، ۲۱۷ هزار نفر معتاد متجاهر در مرکز ترک اعتیاد بهزیستی استان پذیرش و بین ۳ ماه تا یک سال فرایند توانمندسازی را سپری و به آغوش جامعه بازگشته‌اند.
وی سپس به ۶ هزار مداخله کارشناسان بهزیستی برای تماس‌های مردمی با مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی قم اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبارات ملی و استانی مهم‌ترین مشکل و معضل بهزیستی استان در مدیریت آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد است.
میرئی یکی از رسالت‌های بهزیستی را توانمندسازی معتادان اعلام و بیا کرد: در مبحث توانمندسازی ۷ میلیارد تومان هزینه شده و معتادان متجاهر در حال کار هستند و کسب درامد می‌کنند این در حالی است که این افراد از طرف خانواده معرفی می‌شدند.
وی خواستار کمک شهرداری قم در تأمین منابع مالی ماده ۱۶ شد و یادآوری کرد: شهرداری تهران کل مبلغ موردنیاز ماده ۱۶ را پرداخت می‌کند و این کمک مالی در بسیاری از استان‌ها در حال اجرا است.
مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: شهرداری قم نیز می‌تواند بر اساس مسئولیت اجتماعی که دارد به ما کمک کند تا این مرکز سرپا مانده تا بتوانیم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد مانند کودک‌آزاری، قتل، دزدی و غیره حرکت کنیم.
انتهای پیام/