تصویب اساسنامه مرکز پژوهشی شورای اسلامی شهر قم
تصویب اساسنامه مرکز پژوهشی شورای اسلامی شهر قم

دهناد از تصویب اساسنامه مرکز پژوهشی شورای اسلامی شهر قم خبر داد و گفت: متن این اساسنامه قابلیت استفاده در سایر استان‌ها را نیز دارد و مسائلی مانند مشخص شدن راهبردها و سیاست‌های شورا، آینده شهر و تفکر راهبردی و آینده‌پژوهی در آن دیده‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در صد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم در زمان ارائه اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا یکی از افتخارات شورای ششم است.
وی تنظیم اساسنامه مرکز پژوهش‌ها را بر مبنای دستورالعمل شورای عالی استان‌ها عنوان کرد و افزود: متن این اساسنامه قابلیت استفاده در سایر استان‌ها را نیز دارد و مسائلی مانند مشخص شدن راهبردها و سیاست‌های شورا، آینده شهر و تفکر راهبردی و آینده‌پژوهی در آن دیده‌شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در این اساسنامه افق‌های ۲۰ سال آینده شهر دیده‌شده و می‌تواند جلوی تصمیمات سلیقه‌ای و مقطعی را بگیرد.
دکتر دهناد به اجرای ۴۵ مورد از اولویت‌های پژوهشی در این مرکز خبر داد و گفت: در ابتدای تأسیس این مرکز ۴۶ اولویت پژوهشی تعیین شد که ۴۵ مورد آن وارد فاز مطالعاتی شده و قراردادهای آن بسته‌شده است.
وی از روسای کمیسیون‌های تخصصی و معاونت‌های شهرداری خواست موضوعات تخصصی خود را به مرکز ارجاع دهند و گفت: تمام تحقیقات و مطالعات مرکز پژوهش در قالب کتب مکتوب و به نام شهر دانش منتشر می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مقدس قم در پایان بیان کرد: در اساسنامه مرکز سه رکن اصلی این مجموعه متشکل از ۹ عضو هیئت امناء، رئیس مرکز با مشخص شدن شرح وظایف و شورای پژوهشی تعیین‌شده است.
انتهای پیام/