حوزه آموزش‌های تحکیم خانواده و فرزند پروری نیازمند توجه ویژه است
حوزه آموزش‌های تحکیم خانواده و فرزند پروری نیازمند توجه ویژه است

رجبی با اشاره به اهمیت آموزش و آگاه‌سازی والدین نسبت به علائم اعتیاد گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم می‌تواند در حوزه آموزش‌های تحکیم خانواده و فرزند پروری به کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آمده و ۱۰ درصد از بودجه این سازمان را به این امر اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، محمدتقی رجبی با حضور در صد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم گزارشی از شرایط معتادان شهر قم ارائه داد و اظهار داشت: اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌ها اجتماعی و مادر سایر آسیب‌های اجتماعی است.
وی شورای هماهنگی مواد مخدر را فرا قوه‌ای دانست و افزود: قاچاق مواد مخدر در ۹۹ کشور جهان ممنوع و جرم است، در جهان تولید هروئین ۷ درصد افزایش پیداکرده و با ۱۱۲۷ مورد مواد روانگرد جدید درگیر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم ادامه داد: متأسفانه در ایران ۸۰ درصد مصرف‌کنندگان تحصیلاتی زیر دیپلم داشته و سالیانه ۶ هزار میلیارد تومان ضرر سو مصرف به کشور تحمیل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ۵۵ درصد والدین سه سال تا ۵ سال بعد متوجه مصرف فرزندان می‌شوند و این به این معنا است که گلدن تایم ترک اعتیاد گذشته است.
رجبی ادامه داد: امروز دغدغه ۹۲ درصد مردم آسیب‌های مواد مخدر و سلامت فرزندانشان است که با آموزش‌های تخصصی به کودکان و نوجوان و به والدین برای شناسایی به‌موقع اعتیاد فرزندان می‌توان از این دغدغه عبور کرد.
وی به نقش شهرداری قم در سازمان فرهنگی اجتماعی در آموزش شهروندان اشاره کرد و گفت: با ارائه آموزش‌های فرزند پروری و تحکیم خانواده می‌توانیم از بسیاری از خسارت‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم تأکید کرد: امروز هزینه‌ای که دولت در نگهداری معتادان متجاهر در نظر گرفته ۸۰ هزار تومان است درصورتی‌که این عدد بسیار بالاتر بوده و خواستار کمک شهرداری در تأمین منابع مالی در نگهداری معتادان هستیم.
وی همچنین خواستار اختصاص ۱۰ درصد از بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم به مسائل مبارزه و آموزش در حوزه مواد مخدر شد و گفت: امروز شهر قم یکی از شهرهای پاک ازنظر معتادان بوده و در سطح شهر شاهد حضور معتادان نیستیم اما نیاز داریم برای درمان و نگهداری معتادان باهم همکاری کنیم.
انتهای پیام/