پیش بینی حضور ۲۰۰ هزار قمی در پیاده‌روی اربعین
پیش بینی حضور ۲۰۰ هزار قمی در پیاده‌روی اربعین
حسینی مقدم با اشاره به حضور سالانه افزون بر ۲۰۰ هزار قمی در پیاده‌روی اربعین، گفت: از این تعداد ۸۰ هزار زائر از طریق ناوگان عمومی به مرزهای خروجی اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم معاون فرهنگی و اجتماعی‌ و زیارت استانداری قم‌ افزود: همچنین حدود ۱۷۰ موکب نیز از این استان نیز جهت خدمت‌رسانی به زائران در داخل و خارج از کشور، ثبت نام کرده‌اند.

وی گفت: تاکنون حدود ۱۷۰ موکب از استان قم برای خدمت رسانی به زائران اربعین ثبت نام خود را نهایی نموده‌اند.

وی‌ با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران و امامزاده جمال(ع) مهمترین نقاط برای اسکان زائران خارجی در استان قم است، گفت: خدمت‌رسانی به زائران اربعین از ۲۰ اربعین آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

حسینی مقدم اضافه کرد: برای زائران ایرانی ۲۴ ساعت و برای زائران غیرایرانی ۳ روز امکان اسکان رایگان در ۵۰ نقطه از قم فراهم است و امسال پیش بینی‌ می‌شود ۴۰۰ هزار نفر در این استان، اسکان داده شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی‌ و زیارت استانداری قم اضافه کرد: با مجموعه تدابیر پیش‌بینی شده، تلاش می‌شود اربعین امسال در مقایسه با سال‌های گذشته سفر مطلوب و با کیفیت‌تری برای زائران اربعین رقم بخورد.

حسینی مقدم ادامه داد: در سطح استان قم ۲۰ کمیته مرتبط با خدمت رسانی به زائران اربعین در حوزه‌های اسکان، سلامت و درمان و خدمات فرهنگی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

وی یادآور شد: در مجموع کواکب داخل و خارج از استان قم امکان اسکان شبانه ۱۰۰ هزار نفر و پذیرایی از ۴۰۰ هزار زائر فراهم شده‌است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا/قم