پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) یک اجتماع عظیم بی‌نظیر در جهان است
پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) یک اجتماع عظیم بی‌نظیر در جهان است
ارجمندی با بیان این که در ایام اربعین افتخار داریم تا خادم زائران امام حسین(ع) در مسیر کربلا باشیم، گفت: لازم است، در زمینه مسائل بهداشتی و امنیتی اطلاع‌رسانی لازم به مراکز اقامتی صورت بگیرد و مدیران این مراکز در این امور توجه ویژه داشته باشند.

به ‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، علیرضا ارجمندی روز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ در جلسه «توجیهی‌بهداشتی انجمن‌ها و جوامع گردشگری استان قم» در سالن جلسات این اداره‌کل اظهار کرد: چندین سال است که افتخار داریم، در استان قم به عنوان مسیر عبور زائران کربلا، به ویژه در ایام اربعین میزبان این عزیزان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اسکان زائران با دستگاه‌های مرتبط گفت: لازم است در زمینه رعایت مسائل بهداشتی نیز، اطلاع‌رسانی لازم به مراکز اقامتی صورت بگیرد.

او از مدیران مراکز اقامتی (هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و خانه‌مسافرها) و مجتمع‌های بین‌راهی و پذیرایی خواست، به طور کامل بر موارد بهداشتی نظارت کامل و دقیق داشته باشند و تعداد مسافر زیاد موجب غفلت از این مسأله نشود.

او اضافه کرد: همچنین مدیران مراکز اقامتی با عنایت به شرایط حساس کنونی جامعه، در مسائل امنیتی با هوشیاری کامل عمل کنند و موارد مشکوک را به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

او با اشاره به میزبانی استان قم از زائران کربلا به خصوص زائران غیرایرانی بیان کرد: این یک افتخار برای همه ما است که در شهر کریمه اهل بیت(ع) میزبان و پذیرای زائران شرکت‌کننده در مسیر مراسم پیاده‌روی اربعین باشیم و تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائران به کار می‌گیریم.

ارجمندی با تأکید بر ضرورت نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری در ایام اربعین تصریح کرد: این اداره‌کل با همکاری سایر ادارات، آماده همکاری و نظارت ویژه بر تأسیسات گردشگری است؛ چون در این ایام با توجه به  ازدحام مسافر، نیازمند نظارت بیش‌تر هستیم.

او ادامه داد: با توجه به این که در ایام اربعین حسینی(ع)، معمولاً واحدهای اقامتی استان به طور کامل پر می‌شوند، بر قیمت‌ها در این ایام نظارت کامل داریم تا اجحافی به زائران و مسافران نشود و برخورد جدی با متخلفان خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ یکی از مشکلات را، نحوه نظارت بر واحدهای اقامتی غیرمجاز دانست و خاطرنشان کرد: باید در این خصوص اقدام‌های لازم با همکاری استانداری و نهادهای نظارتی صورت بگیرد.

او درباره راه‌های ارتباطی مردم با این اداره‌کل گفت: نشانی کانال این اداره‌کل با نام «میراث کریمه» در پیام‌رسان ایتا https://eitaa.com/mirase_karime و نشانی اینترنتی https://qom.mcth.ir و تلفن تماس ۳۷۶۰۳۴۲۶ با پیش‌شماره ۰۲۵ است و این اداره‌کل در بلوار ۱۵ خرداد، کوچه ۷.۱ قرار دارد.

ارجمندی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند مشکلات در امور بهداشتی را نیز از طریق تلفن ۱۹۰ به بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند.

او در بخش دیگر سخنان خود، پیاده‌روی اربعین را به عنوان یک اجتماع عظیم بی‌نظیر در جهان برشمرد و گفت: این امر به برکت حضرت سیدالشهداء(ع) است که در طول مسیر زائران شاهد راه‌اندازی موکب‌ها و ارائه خدمات رایگان در زمینه‌های گوناگون به شرکت‌کنندگان در این آیین هستیم.

مجید ستایش معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم نیز در این جلسه حضور داشت و حاضران در جلسه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در مسائل مطرح‌شده بیان کردند.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم