پنجاه و دومین روز هوای ناسالم در قم امروز به ثبت رسید
پنجاه و دومین روز هوای ناسالم در قم امروز به ثبت رسید

هوای قم امروز هم در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و به این ترتیب پنجاه و دومین روز هوای ناسالم در سال جاری ثبت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، هوای استان قم در ادامه روزها و هفته‌های گذشته امروز نیز شاهد گردوخاک است و زندگی روزمره مردم را دچار اختلال‌ کرده است.

 با توجه به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز؛ ۲۱ مرداد، شاخص کیفیت هوا ( AQI=117) در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق ( Pm2. 5) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

ضمنا با توجه به پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وزش با نسبتا شدید تا شدید تا روز دوشنبه ۲۲ مرداد امکان ادامه این وضعیت یا افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر قم و سایر شهرها و روستاها و مناطق مستعد استان قم محتمل است.

به گزارش تسنیم، سید محمد ارجمندزاده؛ معاون اداره برق استان قم هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به گرمای شدید هوا و ثبت مصرف ۹۸۰ مگاواتی برق در ۱۶ و ۱۷ مردادماه امسال در استان بیان کرد: با این میزان مصرف، قمی ها رکورد مصرف برق را دوباره ثبت کردند؛ پیش از این اوایل مرداد هم با ثبت رکورد ۹۸۰ مگاوات بالاترین میزان مصرف برق برای استان ثبت شده بود.

از طرف دیگر هوای استان قم در تابستان امسال نیز مدام درگیر گردوخاک بود به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ روز هوای قم در وضعیت ناسالم قرار داشته است. در این مدت ۹ روز هوای پاک، ۸۰ روز قابل‌قبول، ۴۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۸ روز برای عموم مردم و ۳ روز بسیار ناسالم بوده است.

این در حالی است که در سال‌های گذشته سالانه ۷۰ روز هوای ناسالم در استان ثبت می‌شد‌ اما با توجه به پیش بینی کارشناسان احتمالا طی امسال مردم قم تعداد روز بیشتری هوای ناسالم تجربه‌ کنند.

انتهای پیام/