پردیسان در مختصات یک شهر با بودجه منطقه قابل اداره نیست
پردیسان در مختصات یک شهر با بودجه منطقه قابل اداره نیست

امرالهی ایجاد شهر مستقل پردیسان و استقلال آن از شهر قم را ضروری برشمرد و گفت: با گستردگی موجود منطقه پردیسان، مدیریت شهری نمی‌تواند به این منطقه خدمات لازم را ارائه دهد و نیاز به بودجه مستقل و سازوکارهای اداری مجزا بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مهندس روح‌الله امراللهی در جلسه مشترک ائمه جماعات پردیسان و ستاد راهبری مساجد با اشاره به مساحت و جمعیت پردیسان اظهار داشت: مختصات منطقه پردیسان از یک منطقه شهری خارج‌شده و باید مستقل شود.
وی برخی مشکلات پردیسان و اضافه شدن بخش‌های جدید به این منطقه به‌صورت پلکانی را موردتوجه قرارداد و افزود: امروز پردیسان فراتر از یک منطقه شهری است و با الحاق ۵۶۰ هکتاری و ۴۶ هکتاری باید به‌عنوان یک شهر به رسمیت شناخته شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم الحق بخش‌های مختلف به این منطقه را یکی از عوامل مشکلات این محدوده دانست و بیان کرد: با ساخت‌وسازهای جدید مشکلات پردیسان اضافه می‌شود و در آینده بحران هویت و گسست فرهنگی ایجاد می‌کند چراکه گسست فضایی دارد.
وی خواستار مطالبه مردمی و مدیران برای استقلال پردیسان از شهر قم شد و تصریح کرد: باید نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و مردم خواستار استقلال پردیسان شوند زیرا مدیریت شهری نیز نمی‌تواند به این منطقه شهری با این گستردگی خدمات لازم را ارائه دهد و نیاز به بودجه مستقل و سازوکارهای اداری مجزا دارد.
مهندس امراللهی یادآور شد: پردیسان ازلحاظ جمعیت معادل خیلی از شهرهای کشور است، درحالی‌که ازلحاظ ظرفیت و امکانات بی‌بهره بوده و در این عدم تناسب مردم متضرر خواهند شد
وی در پایان خاطرنشان کرد: استقلال پردیسان از شهر قم به توسعه این منطقه شهری کمک بسیاری کرده و با اختصاص بودجه کشوری به آن می‌توان بسیاری از مشکلات زیرساختی آن را به‌راحتی حل کنیم درصورتی‌که در حال حاضر به یک بودجه منطقه‌ای نمی‌توان زیرساخت‌های لازم شهری را برای آن برنامه‌ریزی کرد.
انتهای پیام/