سفر یک روزه مسئولان خادمیاران رضوی آستان قدس به قم
سفر یک روزه مسئولان خادمیاران رضوی آستان قدس به قم
با هدف نظارت و بررسی عملکرد کانون‌های خدمت رضوی احسان مهدوی اشرف رئیس اداره کانون‌های خدمت رضوی و مصطفی یعقوبی رئیس اداره خادمیاری روز ۱۷ مرداد ماه برای بازدید از چند کانون و نشست با اعضای ستاد و دبیران کانون‌های تخصصی به قم سفر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت الاسلام تکیه ای مدیر کانون های خدمت رضوی در قم با خوش آمد گویی به دو نماینده آستان قدس رضوی گفت: یکی از نقاط قوت کانون های خدمت رضوی در قم ۲۲ کانون تخصصی هست که بخش‌های مهمی مانند زنان و خانواده ، بهداشت و سلامت وقف و نذر ، زیارت ، قرآن ، حقوقی و مشاوره ،… تشکیل شده و با هم افزایی با کانونهای محله ای فعالیت دارند.
در ادامه احسان مهدوی اشرف رئیس اداره کانون‌های خدمت رضوی بازدید از کانون باب الحوائج و کانون قرآن گفت: کانون باب الحوائج از کانون های بسیار فعال قم است اما به علت اینکه گزارش فعالیت‌های آن در سامانه خادمیاران رضوی ثبت نمی شود نمود ندارد، راهکار حفظ این کانون فعال شدن سامانه گزارش دهی عملکردها توسط مسئول کانون است.
وی فعال بودن کانون مهدالرضا برای تربیت نسل قرآنی را مهم دانست و افزود: ضرورت دارد برای تقویت مهد الرضا و جذب بیشتر کودکان این مکان به عنوان یک واحد خدمت دهنده به مردم این منطقه بیش از پیش معرفی شود.

وی ادامه داد: ما نباید نسبت به هیچ موضوع اجتماعی بی‌تفاوت باشیم و خادمیار امام رضا(ع) کنشگر فعال اجتماعی است که نسبت به هیچ رویدادی بی‌تفاوت نخواهد بود و تمام تلاش و تخصص خود را به کار می‌گیرد تا مشمول ولایت امام شود.
مهدوی اشرف در دیدار با اعضای ستاد خادمیاران رضوی قم گفت:
خادمیاران باید با جلب کمک و مسئولیت‌های اجتماعی در این عرصه گام‌های اساسی بردارند و آستان قدس با ایجاد این شبکه به ترویج فرهنگ رضوی با خدمت‌های متنوع کمک می‌کند.
رئیس اداره کانون‌های خدمت رضوی آستان قدس با تاکید بر مستندسازی فعالیت‌های کانون‌ها، گفت: ثبت فعالیت‌ها در سامانه ضرورت جدی در این زمینه است.
رئیس اداره کانون های خدمت رضوی آستان قدس رضوی از فعالیت مفید کانون ها در جهت ترویج فرهنگ رضوی قدردانی کرد و گفت: جوانان با فرصتی که در این بستر پیدا کردند و بخشی از عمر خود را در این راه صرف می کنند بسیار تاثیر گذار است.

مهدوی‌اشرف گفت: مهم‌ترین هدف کانون‌های خدمت رضوی توسعه کیفی خدمات توسط این کانون‌ها به مخدومین با ایجاد ساختارهای تخصصی است که باید با شناسایی افراد علاقمند در تخصص‌های مختلف این امر را تحقق یابد.
وی با اشاره به اینکه رسالت آگاه سازی و جذب افراد متخصص بر عهده خادمیاران و دبیران کانون‌های خدمت رضوی در استان است، افزود: برنامه ریزی ها باید به صورت ساختاری انجام شود و وظایف هر خادمیار به صورت تخصصی مشخص و نقش دهی انجام شود تا کیفیت خدمات به شکلی مطلوب به مخدومین ارائه شود.

در ادامه مصطفی یعقوبی رئیس اداره خادمیاری در دیدار با اعضای دبیرخانه ستاد برلزوم سرعت بخشیدن به تغییروضعیت یاور رضوی به خادمیار رضوی تاکید کرد و افزود: افراد علاقمند به خدمت رضوی در فاصله سنی ۱۸ سال به بالا با تخصص‌های مختلف می‌توانند در بخش خادمیاری جذب و به خدمت بپردازند.
وی همچنین در دیدار با مسئولان کانون های تخصصی قم گفت: ثبت فعالیت خادمیاران بسیار مهم است و اعضای غیر فعالی که ثبت فعالیت نداشته باشند حذف می شوند و باید دبیران کانون‌ها پیگیر عملکرد اعضا باشند.
یعقوبی گفت: در آخرین بررسی، ۳۳ هزار خادمیاری که سامانه آنها غیر فعال بودند به طور کامل نام آنها از سامانه حذف شد و امکان بازگشت برای آنها وجود ندارد. اما تا وقتی سامانه آنها فعال است تغییر مصادیق خدمت برای آنها وجود دارد و می توانند با فعالیت وضعیت خود را تغییر دهند.
وی بر لزوم فعال نگهداشتن سامانه خادمیاران و یاوران رضوی تاکید کرد وگفت: لازم است دبیران کانون‌ها یک خادم را برای بررسی سامانه خادمیاران در نظر گرفته و پیگیر کنند تا اعضا گزارش فعالیت‌های خود را به ثبت برسانند.
گفتنی است در این جلسه دبیران کانون های تخصصی به بیان مسائل و مشکلات پرداختند.