شهید هنیه، جلوه‌ای کم‌نظیر از پایداری در راه آرمان فلسطین بود
شهید هنیه، جلوه‌ای کم‌نظیر از پایداری در راه آرمان فلسطین بود

امرالهی با محکوم کردن ترور شهید هنیه، میهمان عزیز ملت ایران، اظهار داشت: این شهید بزرگوار در حالی که میهمان ملت شهید پرور ایران اسلامی بود به شهادت رسید، شهیدی که سردار شهید سلیمانی را شهید قدس می‌دانست، خود نیز شهید قدس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مهندس روح اله امرالهی در صد و سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، با اعلام همدردی و همبستگی شورای اسلامی شهر قم با مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: شورای اسلامی شهر قم ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه را محکوم کرده و این شهید بزرگوار در حالی به شهادت رسید که شهید سلیمانی را شهید قدس می‌دانست و خود نیز شهید قدس شد.

وی به سکوت سازمان‌های حقوق بشر و شورای امنیت و سازمان ملل نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیسم اشاره کرد و افزود: با اینکه همه انسان‌های آزادی‌خواه جهان نسبت به این کودک کشی در غزه اعلام انزجار کرده‌اند؛ اما سازمان‌های حقوق بشر، شورای امنیت و سازمان ملل همچنان اقدام مؤثری در جلوگیری از ادامه این نسل‌کشی به عمل نیاورده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اعلام همدلی و همدردی با مردم فلسطین بیان کرد: با وجود سکوت سازمان‌های حقوق بشری ما همچنان کنار غزه هستیم و خواهیم ماند تا آزادی کامل قدس شریف رقم بخورد.

امرالهی با تبریک روز خبرنگار به تمام اصحاب رسانه شهر مقدس قم، گفت: هفدهم مردادماه را به تمامی خبرنگاران، نویسندگان و فعالان حوزه رسانه تبریک عرض می نمایم، خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان جامعه، نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و حفظ و تقویت ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت رسانه و نقش آن در پیشبرد اهداف انقلاب تاکید ویژه‌ای داشته‌اند، ایشان بارها اشاره کرده‌اند که رسانه‌ها باید با قدرت و توانمندی بالا، به انعکاس واقعیات، روشنگری افکار عمومی و مقابله با جنگ نرم دشمنان بپردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین با گرامیداشت ۱۸ مرداد ماه، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، گفت: روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، فرصتی است تا با یادآوری فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های افرادی که برای دفاع از ارزش‌های دینی و ملی در راه حرم اهل بیت (ع) جان خود را از دست داده‌اند، احترام و ادای دینی ویژه به آنان کنیم، این روز، نمادی از ایثار و گذشت، عشق به دین و میهن و از خودگذشتگی در راه حق و حقیقت است.

وی افزود: شهدای مدافع حرم، نه تنها از مرزهای جغرافیایی کشور دفاع کردند، بلکه با ایستادگی در مقابل دشمنان قسم خورده، از مقدسات و ارزش‌های دینی نیز حفاظت نمودند. این عزیزان، با گذشتن از جان خود، امنیت و آرامش را برای دیگران به ارمغان آوردند و برای ما مسئولیتی بزرگ را به یادگار گذاشتند؛ مسئولیت حفظ و پاسداشت از خون شهدا و ادامه راه آنان.

  • منبع خبر : شورای شهر قم