خبرنگاران سنگربانان انقلاب‌اند/رسالت خبرنگاری ایجاد قدرت تشخیص در جامعه است
خبرنگاران سنگربانان انقلاب‌اند/رسالت خبرنگاری ایجاد قدرت تشخیص در جامعه است

ملایی با اشاره به این مهم که رسالت خبرنگاری ایجاد قدرت تشخیص در جامعه است، اظهار داشت: خبرنگاران سنگربان انقلاب می باشند و باید دغدغه خبرنگاران را پیگیری کنیم تا بتوانیم پاسخگویی به مطالبات مردم را تسریع کرده و جامعه را به‌سوی تعالی سوق دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر مصطفی ملایی در صد و سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، با یادآوری سالروز شهادت شهید بابایی و بزرگداشت یاد و خاطره این شهید گران‌قدر اظهار داشت: روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی را گرامی می‌داریم.

وی با بیان شکرگزاری از انقلابی بودن خبرنگاران در شهر قم افزود: اصحاب رسانه در شهر قم در حوزه فرهنگ دغدغه‌مند بوده و در مناسبت‌های ملی مذهبی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌قدم اجرای برنامه هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خبرنگاران را سنگربان انقلاب و مطالبه‌گر خواسته‌های مردم دانست و تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنیم که در جنگ سخت امنیت در سنگر است؛ اما در جنگ نرم امنیت در آموزش و سواد یک جامعه نهفته است.

وی تأکید کرد: هر چه سواد رسانه‌ای جامعه بالا برود تخریب و تحریف دشمن کمتر می‌شود و اینجاست که اصحاب رسانه و کسانی که در حوزه هنر و رسانه فعال هستند نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

دکتر ملایی رسانه را مرکز رصد جامعه و جهان دانست و بیان کرد: باید دغدغه خبرنگاران را پیگیری کنیم تا بتوانیم پاسخگویی به مطالبات مردم را تسریع کرده و جامعه را به‌سوی تعالی سوق دهیم.

وی خواستار رابطه چندسویه کمیسیون فرهنگی با خانه مطبوعات شد و گفت: تا امروز تعامل خوبی بین کمیسیون فرهنگی و خبرنگاران و خانه مطبوعات وجود داشته؛ اما این تعامل باید هدفمندتر و در جهت ارتقا سواد رسانه‌ای جامعه برنامه‌ریزی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در پایان به اهمیت اخلاق در حوزه رسانه نیز اشاره و بیان کرد: اخلاق در همه عرصه‌های جامعه مهم است؛ اما در حوزه خبرنگاری از اهمیت دوچندان برخورد دار بوده و خوشبختانه جامعه خبری قم مزین به این مهم است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : شورای شهر قم